“Även veganska alternativen superbra ”
Omdöme om Momenti Liberi

Momenti Liberi
Boka bord
tors 1/10
20:00
Rankad som nr 1 av 58 Restauranger i Alingsås
Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Även de veganska alternativen är superbra: tryffelpasta och kockens special med potatisstomp och savoykål En kanna Hugo Spritz till var toppen! Vi kommer självklart tillbaka!

Datum för besöket: februari 2020
Tack TheGlobetrotter1969

Omdömet skrevs 17 januari 2020

Läser sida upp och sida ner hur himlastormande bra denna restaurang är. Detta speglar även vad jag "hört på stan" om Momenti Liberi. Kan säga att jag blev förvånad över den tveksamma kvalitet och service vi mötte när vi besökte restaurangen. Vi ingick i ett större sällskap och maten var förbeställd. Vi som valt pasta (borde väl vara toppen på en restaurang av denna kaliber) var totalt medioker. Den hade en underton av ättika och det är sällan något bra. Man får vibbar i att något i maten är dåligt. Tänkte först att möjligen att det var fel på mina smaklökar men efter en koll hur vännernas tallrikar såg ut som valt pasta, så slutade folk äta ganska fort. Fisken som skulle serveras denna kväll kom så sent ut till de som tänkt äta den att alla andra var klara för länge sen. Vissa fick stöta på flera gånger innan de fick nån mat. De möbler vi satt vid vad slitna och gav inga som helst associationer till "finkrog" på något vis. Tycker standarden får vara högre än så. Prio ett är förstås alltid maten, jag kan ha överseende med mycket i övrigt i standardhänseende om maten är top notch, här saknades detta (denna gång?).

Tänker att ovan förmedlade känsla rimmar illa mot hur bilden av denna restaurang i övrigt förmedlas i text och mun i Alingsås. Hoppas detta var en engångshändelse. Tyvärr kan jag inte påstå att jag känner mig dragen åt att att ge Momenti liberi en ny chans. Hoppas dock att de kan bättre än detta för annars förstår jag inte på något sätt hyllningarna.

Datum för besöket: maj 2019
Tack Mattias T
Omdömet skrevs 24 november 2019 från mobil enhet

Detta är Alingsås bästa resturang, dom har mycket bra service, vällagad och god mat.
Vill du äta en god affärslunch eller ha en god middag är detta ställe nr 1.

Tack mikaelf749
Omdömet skrevs 22 november 2019

Restaurangen har fått mycket goda vitsord.. Trevligt bemötande vid ankomst och mysig restaurang med utsikt mot ån. Det fanns två rätter att välja på och alla valde fisk. Maten höll mycket hög klass och presenterades smakfullt. Riktigt bra!!

Tack MKHansson13
Omdömet skrevs 16 november 2019 från mobil enhet

Fick rekommendationen att detta var en av de bästa lunchrestaurangerna i Alingsås. Fanns två alternativ till dagens lunch, och valde pastarätten. Smakade helt ok, men det gick inte att få ett endaste salladsblad till. Riktigt dåligt! I övrigt är det en trevlig restaurang med vänlig personal och vettiga priser.
I och med den totala avsaknaden av grönsaker kan betyget ändå inte bli bättre än medel.

Tack 250gunnarn

Resenärer som tittade på Momenti Liberi tittade också på

Alingsås, Västra Götalands län

Besökt Momenti Liberi? Berätta vad du tyckte!