“Första gången vi besökte restaurang Sjöö.”
Omdöme om Sjöö

Sjöö
Rankad som nr 51 av 60 Restauranger i Alingsås

Vi fick god service och gillade maten. Vi var sju personer och åt olika rätter. Alla var nöjda. Det var ganska mycket folk, men vi satt på bra avstånd med tanke på pandemin. Trevlig miljö med bra läge vid vattnet.

Datum för besöket: maj 2021
Tack evamL2570NP

Omdömet skrevs 19 mars 2021

Trött och oengagerad personal. Lång väntan på att både få beställa och att få in beställningen... och då endast en flaska vin! Detta är femte gången jag besöker restaurangen och har det varit samma varje gång.
Sammantaget dålig service över lag.
Det räcker inte med ett fint läge för att få gäster att bli nöjda!
Väljer gästvänligare resturang hädanefter.

LS

Datum för besöket: mars 2021
Tack liselottes925
Omdömet skrevs 17 januari 2021 från mobil enhet

Knappt OK
Åt fisksoppa, smakade bra men va två små fiskbitar och väldigt lite mat.
Servicen dåligt allt tog lång tid och fick inte ens allt ......

Datum för besöket: januari 2021
2  Tack royd756
Omdömet skrevs 18 december 2020 från mobil enhet

Moules frites. En favorit... vanligtvis. Musslor kokta i vitlök, vin och grädde kan väl inte bli fel? Jodå, och riktigt illa kan det bli!
Efter lång väntan serveras oansenligt små, sega musslor i en tjock stuvning redd med en försvarlig mängd vetemjöl. Det finns ingen tillstymmelse till smak av vin eller vitlök. Den mjöltyngda stuvningen ligger som en filt över hela tillrättningen. Vilken lycka ändå att burkmusslor användes. Det hade varit synd att förstöra färska, fina musslor i den sörjan som serverades.
Jag kommer nog besöka Sjöö tillbaka igen. För läget vid sjökanten är fantastiskt, och inbjuder till en öl eller två. Men det lär dröja tills jag vågar beställa mat. För det här var faktiskt bland det mest talanglösa och vedervärdiga jag ätit. Skolmaten på 70-talet slår musselfiaskot med råge!

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack maxt267
Omdömet skrevs 24 oktober 2020

Beställde dagens söndagsrätt, take away. 4 portioner. Skulle vara pasta, kyckling,chili,grädde, färska örter och parmesan enligt menyn. Min portion var full av soltorkade tomater, som jag inte alls gillar. Allt smakade soltorkade tomater, så allt åkte i soporna. Sonen gillar inte heller dessa tomater. Vi var 3 personer som aldrig beställt den här rätten om vi vetat att det var soltorkade tomater i. Under all kritik att man inte kan lita på innehållet i menyn. Skärpning. Bortkastade pengar.

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack BitteBa53

Resenärer som tittade på Sjöö tittade också på

Alingsås, Västra Götalands län

Besökt Sjöö? Berätta vad du tyckte!