“God mat i anrik miljö”

sön 14/4
20:00
Rankad som nr 9 av 65 Restauranger i Alingsås
Prisklass: 135 kr - 330 kr
Beskrivning: Vårt kök och förstklassiga service av mat & dryck är något vi är mycket stolta över. Som sig bör av ett stadshotell med 100-åriga traditioner är vårt restaurangutbud mycket flexibelt och vi har miljöer och menyer för alla tillfällen! Grand Matsal & Bar är hotellets restaurang och här serveras frukost, lunch, middag och A la Carte. Vi hjälper gärna till vid högtidsdagar och minnesstunder. Vår köksmästare Patrik Ekstrand med team lagar all mat från grunden. Man jobbar med säsongens råvaror och mixar internationella rätter med svenska klassiker. Dryckerna är noga utvalt till våra menyer av Restaurangchef/Sommelier Kicki Krantz. Vi är särskilt stolta över ett stort whiskey utbud samt ölsortimentet från Alingsås Bryggeri, producerat i Alingsås förstås.
Omdömet skrevs 25 augusti 2021

Onsdagsmiddag i trevlig miljö. Grands hamburgare och bookmakertoast smakade toppen. Avslutades med espresso-creme brulée. Bra service.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack couple_123_10

Omdömet skrevs 21 april 2021

Vi besökte Alingsås på hemväg, och övernattade på Grand, med bra service och läge i centrum. Parkering nära. Vi åt trerätters på kvällen i matsalen, vällagat. Service utmärkt, men prisen på vinerna var höga.

Datum för besöket: april 2021
Tack Christer S
Peter, Ägare på Grand Hotel Matsal & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 23 april 2021

Stort tack för fina ord, kul att ni var nöjda. Varmt välkommen tillbaka! Mvh Peter

Omdömet skrevs 14 februari 2021

Fantastisk service och underbar 3-rätters middag.
Hotellet är väldigt mysigt och personalen omtänksam.
Rekommenderas starkt.

Datum för besöket: februari 2021
Tack Eken67
Peter, Ägare på Grand Hotel Matsal & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 16 februari 2021

Det glädjer oss att ni var till belåtenhet. Stort tack för fina betyg och välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 4 oktober 2019 från mobil enhet

Gillar detta hotellet skarpt, har bott här några gånger för att Alingsås är en mycket mysig stad. Ikväll checkade vi in och åt middag i restaurangen. Vi valde en speciell lightmeny. Det var en angenäm upplevelse. Risotton och pilgrimsmusslorna var fantastiskt gott. Lammet smälte i mun och efterrätten kaffe och smågott var smarrig! Jag vill även poängtera att vi fick suverän service av en dalkarl. Glad, snabb, trevlig.

Datum för besöket: oktober 2019
2  Tack 888petrat
Peter_grandhotel, Chef på Grand Hotel Matsal & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 11 oktober 2019

Hej! Stort tack för fina recensioner, alltid kul att läsa. Vi hälsade vår dalkarl detta som blev superglad.
Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 29 september 2019 från mobil enhet

Vi firar en 80-åring och ska äta här före Lights in Alingsås.
Vi är 7 personer som äter olika rätter och blir mycket väl omhändertagna av trevlig servis.
Skagentoasten är god men hiskeligt dyr i förhållande till vad man får på tallriken. 175 kr!?
Några äter god ryggbiff med gratäng andra äter uer med potatiskaka. Alla är nöjda med maten. Utöver det äter några även dessert och dricker kaffe. Vi har en tid att passa och servisen ser till att även det fungerar med snabb betalning.
Det enda som saknades vid beställningen var en dryckesmeny att kika i, vilket löste sig ändå.

Datum för besöket: september 2019
Tack evelynj700

Hej!
Tack snälla för detta och stort grattis i efterskott till 80-åringen. Självklart skulle ni fått ta del av vår dryckesmeny direkt.

Resenärer som tittade på Grand Hotel Matsal & Bar tittade också på

Alingsås, Västra Götalands län

Besökt Grand Hotel Matsal & Bar? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.