“Gott!”

Rankad som nr 5 av 36 Restauranger i Fiscardo
Bra för: Romantiska möten, Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 25 juli 2018 från mobil enhet

Vi åt svamprisotto och kycklingrisotto som var väldigt gott. Trevlig service och vi fick snabbt ett bord trots att det i princip var fullt. Dock tog det lite väl lång tid innan varmrätten kom. Värd att vänta på men se till att beställa förrätt och dryck att njuta av under väntetiden. Fint läge. Humana priser.

Tack lenaskans

Omdömet skrevs 15 maj 2018

När du kommer ner till Fiskardo hamn, gå längst bort till vänster. Där finns Elli's.
Det här är inget typiskt turistställe utan en rikigt bra restuarang.
Vi var två vuxna och två barn som åt här.
Till förrätt valde vi vuxna fried squid. Jättegod bläckfisk med god sås och lite citron. Perfekt aptitretare och givetvis en iskall grekisk öl till, en Alfa. Husets vita vin passade också fint.
Barnen valde fish and chips som bestod perfekt tillagad torsk med pomme som dom åt med god aptit.
Vi vuxna valde svärdfisk souvlacki som var helt underbar och perfekt tillagad med häftigt upplägg (se bild).
Till efterrätt valde vi chokladsufflé som även den var helt perfekt. Barnen fick jättegod glass.
Läget är fint, precis vid vattnet. Stenstranden går upp till borden. Här vill man sitta länge. Trevlig personal och mycket god service. Väl värt den tidskrävande men vackra bilfärden upp från Skala.
Vi var inte jätteimponerade av Fiskardo i sig, turistställe som lever på att "kändisar kommer dit". Men lugnt, vackert och bra matställen.
Kostnad för denna middag cirka 900 kronor.

2  Tack sqlutvecklare
Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Besökte Ellis tillsammans med vänner. Jag har varit här förra året också. Vi var 6 personer som åt här alla var lika nöjda. Tallrikarna och uppläggningen av maten är fantastiska . Vinerna är riktigt goda . Vi fick hjälp med skjuts till vårt boende eftersom det svårt med taxi. Tack Ellis Längtar tillbaka till den goda maten.

Tack robchrek
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Vi tog en Lunch på Ellis eftersom de låg så högt här. Började med kalamari och pitabröd som förrätt, kalamarin va riktigt god men pitabrödet var överflödigt.
Till huvudrätt blev det kleftiko och carbonara! Kleftikon var bra men inte den bästa jag provat härnere, carbonaran var god och en rejäl portion! Ligger i den högre prisklassen ca 40 euro för en lunch på två.

Tack Bagagelucka
Omdömet skrevs 31 maj 2014

Mycket bra mat i fiskardo hamn men framförallt bästa servitör på hela Kefalonia. Tassos vet hur han får sina gäöster att känna sig som hemma.
Goda sardeller!

• Atmosfär
Tack kyriakosky

Resenärer som tittade på Elli's tittade också på

Fiscardo, Kefalonia

Besökt Elli's? Berätta vad du tyckte!