Omdömet skrevs 15 december 2015

Semesterhotell off season är alltid en intressant upplevelse. Hotell Samos är ett charterhotell på dekis, men fortfarande ett av de bästa hotellen i Samos by. Trevlig personal, trevlig bar som är öppen länge – trots avsaknaden av turister en torsdag i december. Rummet OK, men jag irriterades av att det bara fanns ett el-uttag – ett problem när alla olika mobila enheter ska laddas. Vissa rum har stora, trevliga terrasser, andra (som mitt) mindre balkongerna ut mot den lilla hamnen i Samos.
Ett annat irritationsmoment; att WIFI vägrade fungera på min dator. Det var samma sak vid mitt förra besök för ett par månader sedan. Kollegorna kunde dock använda datorn som vanligt.

Tips för att välja rum: Välj ett rum med en av de stora terrasserna, alternativt med en mindre balkong ut mot strandpromenaden. Rekommenderar terrasserna.
  • Bodde här: december 2015, reste i arbetet
Tack Ringson
Omdömet skrevs 6 september 2015

Hotellet fungerar bra, ligger en kort promenad från stranden och nära shopping och restauranger. Det är dock inte så charmiga omgivningar - vi tog bussen till Kokkari varje dag nästan. Hotellets frukost är samma varje dag och ganska ok. Rummen är små, utan garderober men med en stor härlig altan i skugga. Rummen städas varje dag. Helt OK!

• Bodde här: juli 2015, reste som ett par
Tack Lotte S
Omdömet skrevs 2 september 2015

Hotellets placering är bra i Samos stad, närma restauranger och shoppinggatorna. En liten bit att promenera till stranden men det uppväger att hotellet ligger centralt. Trevlig personal, rent och fint.

• Bodde här: juli 2015, reste med familjen
Tack Jesle12
Omdömet skrevs 31 augusti 2015 från mobil enhet

Har tillbringat våran bröllopsresa på denna hotell. Rummen är fräscha och lagom stora. Stor terass med begränsad havsutsikt hade vi. Frukostbuffén helt ok, med olika bröd, ägg i flera varianter, frukt och annat gott. Pool på taket och även poolbar. Solsängar och handdukar finns också. Trevlig personal!!

Bodde här: augusti 2015, reste som ett par
Tack Susanna E
Omdömet skrevs 1 september 2014

Litet mysigt hotell nära många restauranger och nära till shoppingstråket. Nära till hjälp att hyra bil/moppe osv och inte var det dyrt heller. Uppe på taket fanns poolområdet där det aldrig var proppat, jättelugnt och skönt och man kunde även beställa upp sin lunch dit osv nerifrån hotellrestaurangen.

Garderoberna i de vanliga rummen var väldigt små/osmarta- kanske bättre i de bättre rummen. Personligen gillade jag inte riktigt att bara ett litet/lågt staket på balkongen skilde alla grannarna åt (kändes lite osäkert/"för nära" fastän nog ingen skulle göra inbrott hos grannen....!)

Bra internationell frukost med lagom mycket att välja mellan.
Trevlig personal i alla kategorier.

Tips för att välja rum: Sviterna har havsutsikt och det såg ut att vara större balkong på dessa. Dock inte helt säker.
  • Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
Tack Angelica K