Omdömet skrevs 22 maj 2018 från mobil enhet

Bästa hotellet jag varit på. Så snyggt och städat på hela hotellområdet. Maten var suverän och servicen likaså. Gott vin och goda drinkar. Vi bodde i den nya delen med härlig utsikt. Ni måste bara åka hit

Bodde här: maj 2018, reste som ett par
Tack Helengus69
Omdömet skrevs 23 september 2017 från mobil enhet

Vilket otroligt härligt hotell:) vi kom ner vid lunch blev bjudna på lite bubbel och fick äta lunch. Våra väskor blev placerade på vårt rum till 14.00. Vi hade bokat jacuzzi mef havsutsikt, måste varit det bästa rummet med utsikt på hela hotellet :) maten alla måltider va över förväntan, rest mycket på all inclusive hotell 4 stjärniga men detta hotell slog allt. Maten va perfekt . Personalen kanon, städningen oerhört bra och barpersonalen och service oå stranden. Va kanon. Vi rekommenderar verkligen detta hotell. Sängarna va jättesköna, härliga kuddar och täcke . Nära centrum gator och mys. Vi åkte med på TUI ö utflykt , så himla intressant och bra guide från TUI .

Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack ernalotta
Omdömet skrevs 22 september 2017 från mobil enhet

Detta var det bästa hotellet jag och min sambo har bott på. När vi kom fram välkomnades vi av personalen med ett glas prosecco medan vi fyllde i incheckningsformuläret. Vi fick sedan gå och äta lunch och blev efter det visade till vårt rum där våra resväskor då redan var på plats. Vi fick ett rum i den nya delen med utsikt över bukten. På rummet stod en flaska rödvin och lite frukt. Det fanns också möjlighet att göra kaffe på rummet. Minibaren fylldes på dagligen med både vatten och läsk. Sängen var otroligt bekväm och det fanns olika kuddar att välja på. Det fanns ingen dörr eller något draperi till duschen men det tyckte inte vi var något problem och det var härligt att duscha med havsutsikt. Vi var mycket nöjda med rummet. Servicen vid poolområdet på dagen var outstanding! Jag glömde att kolla namnet på tjejen som serverade där tyvärr. Hon är suverän och jobbar otroligt hårt och är väldigt uppmärksam och frågar hela tiden om hon kan servera något. Likaså servicen vid soffgrupperna på kvällarna var otroligt bra. Drinkarna serverades snabbt och var jättegoda och starka, en varning där. Maten i stora restaurangen var vällagad och det fanns massor att välja på. Gå runt och titta vad som finns innan du börjar lägga på, det är ett tips. Vin och vatten serveras vid bordet, likaså kaffe på morgonen. Vin och vatten fylls på så fort det minskar i glaset så du har alltid vin och vatten. Kaffe till frukost var det lite svårare med, då fick man be om en kopp till. Men det var aldrig ett problem. Mycket bra mat både till frukost, lunch och middag. Vi åt också Ala Carte en kväll då det ingår ett besök på den restaurangen. Oh jösses vilken fantastisk mat vi serverades där. Det fanns flertalet rätter att välja på både till förrätt, huvudrätt och efterrätt. Det var en fantastisk upplevelse. Jag har ingenting att anmärka på eller klaga på överhuvudtaget utom på en specifik person som serverade i huvudrestaurangen. Vi märkte redan vid första kvällen att denne person ville ha dricks, det fjäskades på ett extremt vis. Vi tänkte att vi ger denne person dricks sista kvällen i en större klumpsumma, det var ett misstag. Vid frukosten morgonen därpå fick vi ingen service alls. Inget kaffe och tallrikarna togs inte bort. Resten av veckan satte vi oss i en annan del av restaurangen för att undvika denna person. Sista kvällen skulle vi äta middag med ett annat par som vi hade träffat på anläggningen. Vi hamnade då återigen vid denne persons bord. Personen försökte få bara vårt sällskap till bords och sade att det bara fanns ett bord för två, inte för fyra. Vårt sällskap insisterade på ett bord för fyra så vi fick det efter en stund. Då vattnet skulle serveras hällde personen upp vatten till vårt sällskap, hällde en mun vatten i mitt glas och gav inte min sambo en droppe! När vi sade till så låtsades personen inte höra oss. Vi blev i stället serverad av en annan ur personalen som såg att våra glas var tomma. När vinet skulle fyllas på fick bara vårt sällskap påfyllning. Återigen fick vi påfyllning av annan person. Jag vill belysa att vi absolut inte på något vis har varit otrevlig eller betett oss illa mot denne person, det ända vi inte gjorde var att inte ge dricks första dagen. Vi har inget emot att ge dricks, det är inte det. Vi förstod bara inte att det skulle ske varje kväll. Jag vill verkligen säga att detta gäller endast en person. Alla andra som jobbade där var suveräna och gav otroligt bra service och hade ett gott bemötande. Vi gav generöst med dricks till flertal personer. Den som gav oss ett dåligt bemötande fick inget tillslut eftersom vi kände oss ledsna efter sista kvällen. Det kändes verkligen förolämpande att inte ens få ett glas vatten när sällskapet vid samma bord serveras. Detta lade tyvärr smock i vår glädjebägare och förstörde vår sista kväll på hotellet. Annars har jag som sagt inget att klaga på och allt utom denna person var perfekt in i minsta detalj.

Bodde här: september 2017, reste som ett par
6  Tack Anette H
Omdömet skrevs 10 augusti 2017 från mobil enhet

Fantastisk resort! Maten är utsökt, omgivningarna och hotellet är vackert och stilrent. Servicen är OUTSTANDING. Personalen är otroligt professionella och uppmärksamma. Vi hade gärna gett resorten tio stjärnor om det vore möjligt.

Om man ska "klaga" på något så är det att det "paxas" solstolar (i mer än de tillåtna 40 minuterna). Det är omöjligt att få ligga vid bäddarna i den "stora" poolen om du inte stiger upp 06.00 för att paxa dem (trots att det står att det inte är tillåtet att lägga handdukar före 09.00 om man inte nyttjar poolen)

Men som sagt....vi kommer definitivt tillbaka redan nästa sommar!!

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Matilda A
tuisensimarcaravel, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων på Tui Sensimar Caravel Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2017

Dear Matilda

Thank you for taking the time to post and share your lovely review with us!

We are so pleased to know that you have cherished each single moment at TUI SENSIMAR Caravel Resort & Spa. The ideal holiday experience is one where all that you require is on hand and provided for you. Our staff is more than happy to read that we have met your expectations.

It was our pleasure to have you here like our guests and we are looking forward to welcoming you again and until then wish you ... happy memories of your stay with us.

With our kindest regards
Your TUI SENSIMAR Caravel Resort & Spa

Omdömet skrevs 10 augusti 2017

Besökte anläggningen i början av augusti. Har bott på massor av den här typen av anläggningar, och även om man har en hög ambitionsnivå blir intrycket medelmåttigt. Det positiva först. Väldigt vänlig personal med endast få undantag. Rummet - som var härligt. Takbjälkar som gav hemtrevlig känsla. Bodde i 654 och hade en stor härlig altan. Skulle dock vara toppen om man kunde placera ett parasoll på altanen, då hettan på eftermiddagen gjorde altanen obrukbar.
Maten nere i huvudmatsalen höll genomgående hög klass till både frukost och middag undantaget söndagar. Kvaliteten sjönk då drastiskt och jag skulle tippa att det är den dag/kväll de ordinarie kockarna är lediga. Liten brasklapp. Frukostkaffet är typ amerikanskt, dvs.färgat vatten. Ta med en nescafeburk eller beställ espresso i baren och ta med in till frukost, om ni gillar starkt kaffe.
Bra kväll att gå ut och äta. Väldigt lugn anläggning. Minimalt med skrik, skrän och fylla. Perfekt för par.
Nu det negativa. Strandrestaurangen "White Bar". Åt lunch här två ggr. Första gången skapligt. Andra gången katastrof. Beställde mat. Efter 40 minuter är jag tvungen att gå o fråga var vår mat tagit vägen. Ingen vet. Ingen beställning finns. Bongen borta. Tre servitörer som går omkring bland 15 gäster och inte har koll. Vi erbjuds att göra ny beställning. Då går vi, efter att ha spenderat 1 timme och ej fått mat. Jobbat/jobbar som kock/restaurangchef, och har aldrig någonsin sett maken till ineffektiv, otrevlig och oorganiserad personal. Att ens behöva diskutera om incidenten med personalen. Har man aldrig hört talas om uttrycket "gästen har alltid rätt". Undvik att äta lunch här. Finns massor av bra lunchställen nära anläggningen som alternativ. Ger dock en eloge till hotellets guest relations manager, som kompenserade oss med en fri lunch via room service.
Stranden är helt underbar med fantastiskt klart vatten. Ingen rusning till att få solstolar. VARNING!! Undvik dock den högra delen av stranden sett från hotellet. Här finns en liten nedfartsväg vilket gör att väldigt många tveksamma människor kommer ned och lägger sig på de solstolar som är reserverade för hotellgästerna. Ger väldigt hög ljudnivå, mycket barnskrik och en osäkerhet att lämna sin plats. Hotellet har bevakning, med en gråhårig herre som vänligt avvisar obehöriga. Dock ibland en timme efter dom lagt sig ned. Dessutom avvisar han dom endast att använda solstolarna. Det innebär att obehöriga gäster börjar flytta bort solstolarna och ligga på handdukar under parasollen. Helt galet. Varför sätter inte hotellet upp en stor och tydlig skylt där man klart anger att solstolar OCH parasoll endast är för hotellets gäster. Dessutom måste bevakningen effektiviseras. Skapade väldig irritation bland oss som låg vid den delen av stranden, och vi flyttade sedan in mot mitten av stranden efter några dagar. Tycker dock inte att det är så det skall gå till Att gästen måsten byta plats för att bevakningspersonal/hotellansvariga ej gör sitt jobb.
Som Ni ser så är det alldeles för många minus för att man skall kunna kalla sig femstjärnig anläggning. Det gör självklart också att priset man betalar för sin resa blir alldeles för högt.

• Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
1  Tack Michael B