Spara
Boka i förväg
Varför ska jag boka på Tripadvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti
Mer information

Google
Sätt du kan uppleva Torneträsk på
från 151,08 US$
Mer information
Omdömet skrevs 26 augusti 2020 från mobil enhet

En av Sveriges största sjöar. Det var jättefint att åka förbi och stanna och ta bilder på vackra naturen

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack kukariamba
Omdömet skrevs 6 januari 2020

Från Abisko Turiststation är det lätt att vandra ner till Torne Träsk. Att stå vid stranden och se ut över vattnet och de omgivande fjällen är en mäktig upplevelse.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack Maria H
Omdömet skrevs 11 oktober 2019

Fint område med höga fjäll. Lätt att ta sig dit med tåg! Valfritt boende från tält till stuga. Kungsleden ansluter och det finns många fina vandringsstråk i området. Och en lift upp på fjället! Ett fint naturum och så Abisko nationalpark! Nere vid Torne träsk finns möjlighet till bastu och badtunna. Kolla in stenarna på stranden - de är fina och slipade av vattnet.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack Jennie W
Omdömet skrevs 29 juli 2019 från mobil enhet

En av Sveriges största sjöar når upp till bland annat Abisko och Björkliden. Imponerande tillflöde från kanjonen i Abisko Nationalpark.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack 856j_rgenl
Omdömet skrevs 13 oktober 2017

Enastående vacker miljö, och lättillgängligt. Till och med en biltur är en upplevelse. Att ta en fika i Björkliden och njuta av vyerna är ett bra tips.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack kylvag