Lätt att hitta från tågstationen Abisko Östra. Efter smidig mailkonversation dagen, innan fick jag checka in tidigare, i direkt anslutning till tågets ankomst. Trevligt bemötande. Enkelt rum men rent och funktionellt. Duschrum med bra standard, tillgång till hårblås etc. Köket välutrustat, både mikro och vattenkokare. Tyst omgivning. Livsmedelsaffären Godisfabriken alldeles i närheten med hyggligt utbud av matvaror. 20 minuters promenad utefter Rallarvägen till Abisko turiststation där man kan välja på flera markerade leder för dagsturer och även äta lunch eller middag om man inte vill använda köket på boendet, det senare mer prisvärt förstås. Smidig utcheckning. Återvänder gärna vid nästa besök i fantastiska Abisko.

Datum för vistelsen: september 2020
Restyp: Reste ensam
Tack lottassyrra
Omdömet skrevs 9 september 2020

Bra läge nära E10:an.
Rent och snyggt. Välutrustat kök med egen hylla i kylen.
Sätt gärna en lapp på köksdörren i Coronatider med, förslagsvis, LEDIGT på ena sidan och UPPTAGET på andra sidan. Då kan man kanske undvika trängsel i köket. Det är ju bra om ett rum/gäng är där i taget.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack astinan51
Omdömet skrevs 23 augusti 2020 från mobil enhet

Ett helt okej vandrarhem. Rummen är små men fräscha, kök o matrum är enkla men tillräckliga.
Det är lite dyrt och jag saknar möjligheten till frukost.
Typiskt befolkat av trötta vandrare.
Kanske är det bättre på vintern?

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Crassostrea
Omdömet skrevs 14 augusti 2020

Jag och en kompis bestämde oss för att fjällvandra, vi bokar ett vandrarhem, brukar oftast bara bo på hotell.

När vi kommer fram blir vi överraskade över hur lätt och smidigt det var att checka in efter stängning.

Vi kör elbil och frågar chefen om vi får ladda bilen över natten, och det gick bra. Tack så mycket.

Vi går in till rummet och det var som på bilden, rätt simpelt men ändå trevligt.

Rent och fint.

Wi-Fi fungerade perfekt, kunde se champions league kvartsfinalen mellan Barca och Bayern, 2-7 till fel lag tyvärr.

Vi har kört 60 mil enkel väg för att komma hit, blir det ett till besök här i närheten så blir det lätt beslut att välja boende.

// Johan från Skellefteå

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack 767johang
Omdömet skrevs 24 juli 2020

Tycker att detta gästhus hade allt jag behövde (förutom ett lock till soptunnan i köket).
Utsikten mot lapporten var fantastisk. Trist bara att vädret var ganska kasst mesta av tiden.
Dock kunde det bli väldigt varmt i sovrummet utan öppet fönster.

Datum för vistelsen: juli 2020
Restyp: Reste ensam