“Norrskensfotokurs 3 kvällar”

Rankad som nr 3 av 11 saker att göra i Abisko
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Ägarbeskrivning: Upplev och fotografera norrsken, djur och fjällandskap tillsammans med en fotograf från LapplandMedia & PhotoAdventures. Vi fångar vackra scener ur den lappländska naturen på bild: en himmel beströdd med planeter och galaxer, fjällbjörkar i ett snöklätt landskap, älgar eller den förföriska norrskensdansen som pågår över våra huvuden. Företagets ägare, Peter Rosén, är en av Sveriges skickligaste norrskensfotografer och är fotografen bakom boken ”Aurora Borealis i Lappland”. Vi har hållit fotokurser sedan 2001 och Peters bok är ett gott resultat av lång erfarenhet. Alla våra kurser ingår i Canons fotoskola och tack vare Canon och Manfrotto m.fl. kan vi erbjuda systemkameror för både amatörer och professionella, samt objektiv och stativ speciellt utrustade för norrskensfotografering – utan extra kostnad. Under de senaste 4 åren har samtliga gäster på flerdagarskurserna sett och fotograferat norrsken på ett bra sätt. Vi är också glada över att vi fått utmärkelsen Tripadvisor Certificate of Excellence och är den högst betygsatta fototuren i Abisko.
Omdömet skrevs februari 22 2016

Hade hoppats på norrsken åtminstone en kväll men det blev fullträff med norrsken alla tre kvällarna, helt över mina förväntningar! Proffsig kursledare, bra och varierat upplägg, kan inte bli bättre!

Tack Sirpa U

Omdömet skrevs februari 17 2016

Det var min bästa vinterresa med 3 nätter norrsken i Abisko.Har redan börjat planera nästa resa till Lappland (runt om Abisko).
Tack Peter

2  Tack Bruno L
Omdömet skrevs januari 18 2016

En härlig kväll. Mina förhoppningar om norrsken var små eftersom det varit mulet hela dagen. Men vi fick en härlig kväll med mycket norrsken och bra tips och råd hur man fotar.

Tack Carina B
Omdömet skrevs februari 16 2015

Trots en vecka med mer eller mindre full snöstorm lyckades Peter få till en riktigt bra tre kvällars fotokurs. Vad jag förstår var vi de ända i Abisko som mellan den 9 och 12 februari 2015 lyckades få se norrsken och kunna fotografera det med bra resultat. Det var helt klart Peters erfarenheter, kontakter och kunnande som gjorde att vi fick möjlighet att fotografera norrskenet.
Tack Peter för tre oförglömliga fotokvällar/nätter.
Hans från Eskilstuna

Tack Hans G
Omdömet skrevs november 10 2014

Min första kontakt med LapplandMedia var 2006 då jag gick veckokursen "Kreativ vildmarksfotografering" som var en fantastisk kurs under Peter Roséns ledning och som också inspirerade mig till naturfoto på ett nytt sätt. Att på nytt i juli 2014 vara med på rovdjursfoto i Finland under fyra dygn och under Peters ledning blev en stor upplevelse. Att vid Finsk-Ryska gränsen, i ren vildmark, får möta de fyra stora, björn, varg, djärv och kungsörn blev ett minne för livet. Det var ett arrangemang som får toppbetyg vad gäller förläggning, mat, fotoplatser i gömslen under fyra nätter och gemenskap med fotovänner. Det var ett adrenalinpåslag i mötet med rovdjuren som innebar att det blev inte mycket sömn, inte ens dagtid. Det fanns bara inte tid! Att sedan Canon ställde en del stora objektiv till förfogande var toppen. Med andra ord den bästa fotokurs jag varit med om. Peters erfarna och inspirerande ledning och ett lärande av varandra blev en stor upplevelse.
Håkan

1  Tack Håkan W

Resenärer som tittade på LapplandMedia & PhotoAdventures tittade också på

Abisko, Norrbottens län

Besökt LapplandMedia & PhotoAdventures? Berätta vad du tyckte!