Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Rovdjursfoto vid Finsk-Ryska gränsen” 5 av 5 bubblor
Omdöme om LapplandMedia & PhotoAdventures

LapplandMedia & PhotoAdventures
Rankad som nr 3 av 11 saker att göra i Abisko
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Ägarbeskrivning: Upplev och fotografera norrsken, djur och fjällandskap tillsammans med en fotograf från LapplandMedia & PhotoAdventures. Vi fångar vackra scener ur den lappländska naturen på bild: en himmel beströdd med planeter och galaxer, fjällbjörkar i ett snöklätt landskap, älgar eller den förföriska norrskensdansen som pågår över våra huvuden. Företagets ägare, Peter Rosén, är en av Sveriges skickligaste norrskensfotografer och är fotografen bakom boken ”Aurora Borealis i Lappland”. Vi har hållit fotokurser sedan 2001 och Peters bok är ett gott resultat av lång erfarenhet. Alla våra kurser ingår i Canons fotoskola och tack vare Canon och Manfrotto m.fl. kan vi erbjuda systemkameror för både amatörer och professionella, samt objektiv och stativ speciellt utrustade för norrskensfotografering – utan extra kostnad. Under de senaste 4 åren har samtliga gäster på flerdagarskurserna sett och fotograferat norrsken på ett bra sätt. Vi är också glada över att vi fått utmärkelsen Tripadvisor Certificate of Excellence och är den högst betygsatta fototuren i Abisko.
1 omdöme
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
“Rovdjursfoto vid Finsk-Ryska gränsen”
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 10 2014

Min första kontakt med LapplandMedia var 2006 då jag gick veckokursen "Kreativ vildmarksfotografering" som var en fantastisk kurs under Peter Roséns ledning och som också inspirerade mig till naturfoto på ett nytt sätt. Att på nytt i juli 2014 vara med på rovdjursfoto i Finland under fyra dygn och under Peters ledning blev en stor upplevelse. Att vid Finsk-Ryska gränsen, i ren vildmark, får möta de fyra stora, björn, varg, djärv och kungsörn blev ett minne för livet. Det var ett arrangemang som får toppbetyg vad gäller förläggning, mat, fotoplatser i gömslen under fyra nätter och gemenskap med fotovänner. Det var ett adrenalinpåslag i mötet med rovdjuren som innebar att det blev inte mycket sömn, inte ens dagtid. Det fanns bara inte tid! Att sedan Canon ställde en del stora objektiv till förfogande var toppen. Med andra ord den bästa fotokurs jag varit med om. Peters erfarna och inspirerande ledning och ett lärande av varandra blev en stor upplevelse.
Håkan

1 omdöme
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
“Fotokurs i världsklass!!”
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 23 2013

Har gått Peter Roséns kurser tre gånger och har lärt mig otroligt mycket av hans fantastiska kunskaper inom fotografi, landskap, natur och norrsken. Denna kurs rekommenderas starkt för er som gillar foto och natur! Den bästa kursen jag deltagit i och den täcker verkligen allt inom naturfotografin som Peter delar med sig av sina skickliga och proffsiga kunskaper, ett hett tips: Gå Kursen!!
//Per Lundström, Luleå

Var där i Juli 2013
Till hjälp?
1 Tack PerL85

Resenärer som tittade på LapplandMedia & PhotoAdventures tittade också på

Abisko, Norrbottens län

Besökt LapplandMedia & PhotoAdventures? Berätta vad du tyckte!