Omdömet skrevs 12 augusti 2017 från mobil enhet

Ett fantastiskt område att njuta utav vad fjällvärlden erbjuder.
Värmer mycket gott i hjärtat när man är ett med naturen. Möta berget luften och vattnet.
Jag har vandrat här uppe i några år.
Vi har valt att bo i tält på kalfjällen.
Men för dem som ej har chans till detta,finns STF fjällstugor att ta in på.
De ligger längs kungs leden med cirka 15 km mellan varandra.
Stugorna har ingen elektrisitet. Endast levande ljus på kvällar. Kungsleden är lätt att vandra på. Vill man som vi gör att gå of road följer man Karta, stenrös alt GPS kan man gå mer of road och lyssna på vad folk säger som man möter.
Frisk luft, underbart friskt vatten i jokkarna alternativt porlande bäckar. Inga mobiler som fungerar. Underbara naturupplevelser och man kommer närmare varandra.
Lycka till
Det är en fantastisk resa både i själ och hjärta.
Vill man veta mer tar man kontakt med turistbyrån i Abisko för mer information samt att de kan hjälpa till med bra rutter att gå på.
JG

Bodde här: augusti 2017, reste med vänner
Tack Joakim G
Omdömet skrevs 22 juni 2017

Positivt: Trevlig och hjälpsam personal, mysiga och fräscha rum, billigt, ganska bra läge till olika dagsturer.

Negativt: Ganska hårda sängar, knakar mycket på natten när andra går på golvet, persienner läcker in mycket av midnattssolen.

Bodde här: juni 2017, reste som ett par
Tack eriknastesjo
Omdömet skrevs 20 juni 2017

Vi fick ett trevligt välkomnande och var överlag mycket nöjda med natten vi spenderade på Abisko Fjällturer. Trevlig personal som gärna gav tips på hur vi skulle spendera vår tid i Abisko och vi fick ett rum med fin utsikt över järnvägen och Torneträsk. Vi använde dock aldrig kök och bastu under vår vistelse så huruvida dessa uppfyller betyget kan jag inte svara på.

Bodde här: juni 2017, reste som ett par
Tack Lisa A
Omdömet skrevs 6 december 2015

Läget är perfekt, vandrarhemmet helt ok. Men Bastu-Örjan drar ned betyget.

En trevlig receptionist tar väl hand om gästerna och ger bra tips om leder för både vandring och löpning. Men vi var väldigt besvikna över bemötandet i Bastun av Örjan. Väldigt fin bastu men upplevelsen blev en besvikelse.

Vi valde sedan att basta på STF, där vi fick bastu gratis trots att vi inte bodde på hotellet. Det kallar vi service!

• Bodde här: november 2015, reste med familjen
1  Tack Nils Z
Omdömet skrevs 1 augusti 2015 från mobil enhet

Trots att vi bokat flera veckor i förtid och inte fått någon varning, fick vi under vår två veckor långa vistelse byta rum fyra gånger (och till och med hus) på grund av bristande kommunikation mellan personalen. Insyn till duscharna, avsaknad av viktiga köksredskap och inga papperskorgar på rummen drog också ner betyget. Det positiva var att lokalerna var fräscha och det är nära både till stationen och till affären.

Bodde här: juli 2015, reste i arbetet
1  Tack NanniePersson