Omdömet skrevs 26 januari 2020

Ett utmärkt avkopplande helgbesök som tillfredsställde våra förväntningar. Många olika "stationer" att testa och en bra introduktion vad man bör prova. Trevligt bemötande vid ankomsten. Helt OK rum och sängar. Det enda jag/vi vill klaga på är möjligen det trånga utrymmet kring frukostens serveringsbord.

Tack Kurrelu
JohannaS2325, Chef på Cape East, svarade på det här omdömetSvarade 20 februari 2020

Tack för din recension, kul att ni hade en fin vistelse hos oss. Vi kommer att se över frukost serveringen för att förbättra upplevelsen för våra gäster.

Omdömet skrevs 11 januari 2020 från mobil enhet

Besökte Cape East med min sambo och vi bokade paket med övernattning, spa och tvårätters middag. Det är verkligen ett superfint och trevligt spa med mycket olika saker att göra, så det rekomenderas verkligen. Upplevelsen av hotellet som helhet var alltså till en början väldigt bra men när vi besökte restaurangen sänktes allt med en gång. Vi blev visade till ett bord där vi blev sittandes i en kvart utan menyer, tills vi själva gick och frågade efter detta. När vi väl fick förätten var den helt okej, charkbrickan dock lite som något man själv kan hitta på ICA. Sen tog det ungefär en timme tills vi fick vår varmrätt (först då plockades disken från förrätten bort) och det verkade vara samma för alla bord runt oss. Vi tog varsitt glas rött vin till maten, som fylldes till mindre mängd än hälften av glasen i borden bredvid. När trevligt vi påpekade att detta kan vara bra för personalen att tänka på (till framtiden då vi ändå har förståelse för att det kan vara många nya som arbetar) så nekade personalen väldigt otrevligt till att de gjort fel, dumförklarade oss och bad inte ens om ursäkt. Med tanke på hur dålig service det redan varit under middagen så var det droppen. Jag rekomenderar därför ingen att boka restaurangen i nuläget och hellre lägga pengarna på något annat ställe med bättre servicekänsla.

Tack amandahenriksson
Omdömet skrevs 4 januari 2020 från mobil enhet

Roligt att detta SPA återuppstått. Hade en härlig stund i olika pooler och bastu. Så avkopplande! Fint med närheten till baren och möjligheten att ta med sig till pool eller bastu. Takpoolen under klar stjärnhimmel är bäst.
Åt också en mycket god tvårättersmiddag i mysig miljö.
Hade ett superiorrum i anslutning till receptionen, vilket var bra. Har man inte det och måste gå utomhus till rummet är det kanske inte lika bra.
Frukosten var bra, men det var väldigt trångt och svårt att ta mat. En annan placering vore att föredra.
Bättre information om diverse saker som tider mm skulle vara bra att ha på hotellrummet.
Helhetsomdömet är mycket gott. Med vissa mindre justeringar kan omdömet bli full pott.

Tack 752annet
Omdömet skrevs 3 januari 2020 från mobil enhet

Otroligt fint spa och hotel. Trevlig och tillmötesgående spapersonal.
DOCK, hemskt dålig service på restaurangen.. Vi fick vänta nästan en timme på att beställa. När vi försökte beställa dryck medans vi väntade så sa personalen att dom kommer snart vilket dom inte gjorde. Personalen prioriterade att plocka bort disk istället för att servera oss vatten. När vi påpekade att vi var besvikna på den evighetslånga väntan fick vi endast en ursäkt och ingen form av kompensation. Restaurangen drog ner helhetsintrycket. Men maten var otroligt god.

2  Tack ennaka
Omdömet skrevs 24 december 2019

Märks att det är lite av en inkörsperiod pga nyöppnat men mycket trevlig och tillmötesgående personal, bra rum och öppna ytor. Trevlig spaavdelning, god mat. Bra läge om man samtidigt vill passa på att besöka Rovaniemi och tomten.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack 540malina