Hotel Laponia(Arvidsjaur)
  • Restaurang
  • Bar/lounge
  • Fri parkering
Omdömet skrevs 11 februari 2018

Hotellet ligger trevligt placerad nära det lilla centrumet. Mycket trevlig ankomst med allt vackert inbäddat i vit fluffig snö. Alltid trevlig och serviceminded receptionspersonal. Bra frukost med nyttiga alternativ att välja bland. Agternoon snacks kan bli bättre och middagsmaten är ojämn med ibland oanade godheten och andra dagar ingen finess alls.

• Bodde här: februari 2018, reste ensam
Tack Anders J
CCHotelArvidsjaur, Receptionist på Clarion Collection Hotel Arvidsjaur, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2018

Hej, och tack för att du tagit dig tid att skriva några rader om oss.

Det är glädjande att läsa hur du uppskattar hotellet och miljön runt ikring, samt att frukosten är till belåtenhet. Vad gäller de afternoon sweets vi bjuder är varierande och byts ut från tid till tid. Vissa gånger har vi våfflor, under jul bjöd vi på pepparkakor och glögg och nu under vår högsäsong när många testförare bor hos oss har vi valt att bjuda på varma mackor. Vi tar såklart till oss av din feedback och tackar för att du ger oss möjligheten att utvecklas.

Varma hälsningar från ett snöigt Arvidsjaur,
Elin

Omdömet skrevs 28 januari 2018 från mobil enhet

Väldigt gemytliga lokaler där man även har bra insyn i köket. Åt en generös form av "Hamburgeplanka" där köttet i burgaren var bra stekt. Helt klart ett av det bättre alternativen till bra middag i Arvidsjaur.

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack Niklas L
CCHotelArvidsjaur, other på Clarion Collection Hotel Arvidsjaur, svarade på det här omdömetSvarade 29 januari 2018

Hej och stort tack för de varma orden! Vi är själva väldigt stolta över maten och är glada över att du att du uppskattade vår Delux Planka.

Varma hälsningar,
Elin, Receptionen

Omdömet skrevs 13 december 2017

Kom fram efter en rejäl flygförsening. Jag var den enda som checkade in, tjejen i receptionen sa att hon precis höll på att stänga och hade börjat fundera på om hon skulle hänga ut nyckeln till mig?! Min resebyrå måste ha gjort en miss i bokningen för jag trodde att ni var ett hotell med bemanning dygnet runt. Sa även att jag pga flygförseningen ej ätit någon middag och undrade om det gick att få någon smörgås eller liknande, det gick inte då hon hade stängt köket (hon stod i köket när jag kom). Här har ni en gäst som precis anlänt och inte ätit någon middag, klockan är 22.55 och det går inte ens att ordna fram en smörgås?! Jag arbetar själv inom servicebranschen och denna icke-existerande-kund-service är för mig helt obekant. Rummet låg sedan i en separat byggnad 200 m från receptionen och var väldigt kallt, det var endast golvet i badrummet som kändes uppvärmt. Sängen var dock skön och personalen artig men det väger tyvärr inte upp när servicekänslan och flexibiliteten saknas.

• Bodde här: december 2017, reste i arbetet
Tack abw572
CCHotelArvidsjaur, Receptionist på Clarion Collection Hotel Arvidsjaur, svarade på det här omdömetSvarade 13 januari 2018

Hej, och tack för att du tagit dig tid att skriva några rader om oss. Vi värderar dina synpunkter högt för vår fortsatta utveckling. Det är lika viktigt att vi får veta vad vi kan göra bättre som vad vi redan gör bra.

För att svara lite på vad som skett är det så att vår reception har öppettiderna 07:00-23:00, och tiderna däremellan finns vi tillgängliga över telefon och vid situationer där det krävs att vi kommer till hotellet gör vi självfallet detta. Är det så att gästerna anländer efter vi stängt receptionen finns vi tillgängliga över telefon och nycklarna lätt tillgängliga för gästen.

Hotellet är väldigt unikt i och med att det är en gammal skogsmästargård från sent 1800-tal och tidigt 1900-tal. Därför är hotellrummen fördelade i våra fyra unika byggnader. Rummen har samma standard i samtliga byggnader och i en av byggnaderna finns tillgång till bastu och gym. Nackdelen med detta unika koncept är såklart att det blir en del promenader för både gästerna och personalen, men personligen finner jag det uppfriskande och unikt.

Vad gäller matbiten ber vi såklart hemskt mycket om ursäkt och skall ta det till oss att se till att det finns bröd tillgängligt även på kvällarna för att kunna ordna mackor till en mindre kostnad om det skulle vara så att gästerna är hungriga och vill äta en liten matbit.

Det går självklart att kontakta oss i förväg om det är så att man vill ha en tallrik med ordentlig mat senare på kvällen, då ordnar vi detta mot en mindre kostnad efter att den kvällsbuffé vi bjuder samtliga hotellgäster på stängt. För att vi skall kunna ordna en ordentlig tallrik med mat krävs dock att vi får veta detta innan klockan 21:00.

Värmen i rummen går att reglera, både via elementen och golvvärmen i badrummet. Varför värmen varierar i rummen är främst för att alla våra gäster föredrar olika temperaturer på rummet.

Som sagt tackar vi innerligt för din feedforward, som hjälp till vår fortsatta utveckling.

Vi önskar dig en god fortsättning på det nya året och hoppas att du kommer tillbaka till oss så att vi kan få bemöta dig på vårt allra bästa vis.

Varma hälsningar från ett snöigt Arvidsjaur,
Elin
Receptionen

Omdömet skrevs 5 december 2017 från mobil enhet

Genomresa och behövde sova! Serviceinriktad personal, jättegod middags buffé , skön säng trots att den bara var 90 cm bred! Hotellet är som en liten herrgård, spridda byggnader, middag och frukost serveras i huvudbyggnaden!
Mysig varm miljö! Kommer att boka rum här igen, nästa gång jag behöver sova i Arvidsjaur!

Bodde här: december 2017, reste i arbetet
Tack CattisLillimagi
CCHotelArvidsjaur, receptionist på Clarion Collection Hotel Arvidsjaur, svarade på det här omdömetSvarade 7 december 2017

Hej och tusen tack för dina varma rader om oss. Vi gläds verkligen över att du trivts så väl. Personligen tycker jag att det är extra roligt att läsa hur du uppmärksammar oss i personalstyrkan, middagen och det unika med att hotellet är uppdelat i separata byggnader.

Vi tackar som sagt för de varma orden och hoppas att du besöker oss snart igen!

Varma hälsningar från Arvidsjaur!
Elin, Receptionen

Omdömet skrevs 9 november 2017

Oväntat utomordentligt hotell i vildmarken. Annorlunda. Komfortabelt. Bra mat. Bra service.
Återvänder mer än gärna när jag är i närheten. Rekommenderas. Inte på allfartsvägarna, men värt en omväg. Rummen kunde vara lite mysigare, dock.

• Bodde här: november 2017, reste i arbetet
Tack 132klasb
CCHotelArvidsjaur, Receptionschef på Clarion Collection Hotel Arvidsjaur, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2017

Hej!

Tusen tack för att du tog dig tid att ge oss feedback. Kul att du är nöjd med din vistelse hos oss. Det glädjer oss att höra att vår mat och service var bra. Vi ser fram emot att träffa dig igen, varmt välkommen tillbaka!

Hälsningar Andrea,
Receptionen