“Hemlagat gofika”

Bageriet i Puoltikasvaara
Rankad som nr 1 av 1 Bagerier i Gallivare
Omdömet skrevs 29 juni 2021 från mobil enhet

Goda och mättande mackor med gemytlig inramning. Mycket gott att välja på och allt gofika bakat på plats.
Långt mellan borden så det var lugnt ur Covid-19 perspektiv

Datum för besöket: juni 2021
Tack helenag637

Omdömet skrevs 26 juli 2020

Supertrevligt fikaställe på vägen. Mackor och härliga bakverk. Fin miljö inomhus också. Rekommenderas!

Datum för besöket: juli 2020
Tack MissEva73
Omdömet skrevs 4 mars 2020

Fint litet fikaställe efter E10.
Jättegott fika till någorlunda vettiga priser , nästan mitt emellan Gällivare - Kiruna.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Blekansiktet
Omdömet skrevs 11 oktober 2019 från mobil enhet

Längst med vägen till Kiruna från Luleå ligger detta mysiga ställe som man absolut måste stanna och fika på. Man känner sig som hemma och mysfaktorn är hög!
Kaffet som de serverar är något av det bästa som jag har smakat! Hit kommer jag igen!

Datum för besöket: oktober 2019
2  Tack Nella_P_74
Omdömet skrevs 18 juli 2019

Om du är på resa längs E10 från eller till Kiruna är det här ett ställe som verkligen kan rekommenderas. De har verkligen gott fika som passar både för- och eftermiddag. De säljer också en del lokala produkter som man kan köpa och ta med.

Datum för besöket: oktober 2018
Tack Kjell-Åke A

Resenärer som tittade på Bageriet i Puoltikasvaara tittade också på

Gallivare, Norrbottens län

Besökt Bageriet i Puoltikasvaara? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.