“Rånad på stranden”

Boka i förväg
Mer information
582,67 US$*
och över
Teneriffa helikoptertur inklusive Mt Teide, Los ...
Rankad som nr 1 av 1 saker att göra i Taganana
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vi var nere på en fiskrestaurang vid stranden nedanför Taganana. Efter att ha ätit en god fisk var vi på väg tillbaka till bilen. Då stoppade en person oss som ville växla en euro i mindre. När jag tog upp plånboken lyckades han fingerfärdigt ta de sedlar jag hade. Se upp för denna skitstövel till man och kvinna.

Tack Zebran

Omdömet skrevs 10 november 2017 från mobil enhet

Otroligt vacker natur! Fascinerande att bussar tar sig denna slingriga väg hit! Passade på att stanna och ta lite kort.

Tack Sofia E
Omdömet skrevs 7 januari 2017

Taganana ligger fint på norra delen av Teneriffa. Slingrig och krokig väg dit men vackert med vyerna. Stanna till vid utsiktsplatsen Mogoje och bevittna öarna Roques de Anaga & El Rouqe de Fuera åt ena hållet och Taganana åt andra hållet. Vacker kust efter att man passerat Taganana, man kan fortsätta kustvägen mot Benijo, som är ett måste för att se de fina vyerna utmed denna kust.

Tack Eje B
Omdömet skrevs 26 mars 2015

Vill man äta bra och god fisk ska man åka till Taganana. Det är en vacker natur man kör igenom på vägen dit, en smal väg som klättrar nedför berget i vida slalom svängar. Men väl värt det för fisken är god här och inte speciellt dyr.

Tack veramaria2015
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 26 september 2011

Denna byn är väl värt ett besök. Den är mycket pitoresk och naturlig. Det finns några stora fiskerestauranger där, som tar emot bussar. Har inte ätit där ännu. Men jag har kollat maten, det är lokal fisk. Och du får ett stort mål mat om du kommer mitt på dagen, ca 13-15. Det ger mersmak efter att ha varit där, vi besökte den två gånger. Om du åker från den norra delen av Santa Cruz, och svänger av vägen och kör över bergen, så finner du en fin asfalterad väg, med mycket fin utsikt. Ta kameran med dig. Förresten innan du svänger av från norra Santa Cruz, det finns ett fint badställe med mycket fin vit sand på beachen där.

3  Tack Curre

Resenärer som tittade på Taganana tittade också på

Teneriffa, Kanarieöarna
Almaciga, Teneriffa

Icod de los Vinos, Teneriffa
San Miguel de Abona, Teneriffa

Besökt Taganana? Berätta vad du tyckte!