“Fint och trevligt ställe”
Omdöme om Leffes

Leffes
Rankad som nr 14 av 56 Restauranger i Sälen
Kök: Pizza, Bar
Bra för: Barhäng
Middagsalternativ: Avhämtning
Beskrivning: Fjällets godaste burgare! Burgare på hängmörat nötkött och nygräddade pizzor, stora nog att dela - kan det bli bättre? Våra burgare görs för hand av färs på hängmörat nötkött (högrev 70% och bringa 30%) från Nebraska, USA. Slice me nice... våra pizzor är stora nog att dela, eller pallar du en hel? Det gjorde Leffe! Sagan om Leffe I början av 60-talet lämnade Leif ”Leffe” Johansson sitt kära Horrmund i Sälen för att mönstra på en gammal skonare på väg till Katmandu. Om Leffe läst på lite mer hade han upptäckt att slutdestinationen inte alls var Katmandu, utan San Francisco i Kalifornien. Var Leffe hade fått Katmandu ifrån var en gåta, till och med för honom själv. Faktiskt ända tills han anlände till San Fransisco sommaren 1962 och såg namnet ”Katmandu” längst bak på skonaren. Leffe mönstrade av, hoppade på en spårvagn i hamnen och skuttade av på toppen av stadens kullar. Vid korsningen Haight-Ashbury började magen kurra och Leffe begav sig med näsans hjälp till första bästa matställe. Det var här Leffes liv förändrades för alltid. Än idag spekuleras det i vad det var som faktiskt hände denna torsdag i juli. Men vi, som sitter inne med sanningen – hans väldokumenterade loggbok, vi vet. Det var här Leffe åt sin allra första hamburgare! Leffes loggbok Loggboken är vår bäst bevarade hemlighet. Den innehåller många spännande historier och recept från alla hamnar Leffe besökte. I ”Little Italy”, New York, lär han sig att uppskatta en äkta italiensk pizza slice. Men det är till Kalifornien han hela tiden återvänder, för inget kunde någonsin mäta sig med en äkta West Coast Burger. För att hedra vår egen sjöbuse och älskade arbetskamrat öppnar vi hemligheterna i loggboken och serverar Leffes fantastiska Burgers & Slices. Välkommen till Leffes!
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Var och åt på leffes
Riktigt trevlig miljö, god pizza, suverän milkshake och smaskig brownie

Rekommenderas stark

Stort plus bad inte om dricks men givet gick dem det ändå

Tack Mattias P
Jessica L, Informationsansvarig på Leffes, svarade på det här omdömetSvarade 3 april 2018

Hej,
Tack för era fina ord, hoppas vi ses snart igen!

Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Åt Big Leffe. Man kan välja mellan en eller två 100 g. En är för lite och två för mycket. Hamburgaren är ganska liten.
Vi fick vänta närmare en timme på maten. Ändå så var inte hamburgaren särskilt varm.
Smaken var bättre än McDonalds men jag hade förväntat mig bättre.

Tack Oscar A
Jessica L, Informationsansvarig på Leffes, svarade på det här omdömetSvarade 20 mars 2018

Hej,
Tack för er feedback. Tråkigt att hamburgarna inte levde upp till era förväntningar och att ni tyckte det var för mycket eller för lite. Menyn är uppbyggd på att man tex äter en burgare och iaf en side order, men det är så klart en smaksak. Att hamburgaren inte var varm var tråkigt att höra, ibland upplevs burgarna inte som varma då de serveras medium och är då endast 58 grader. Jag hoppas ni sa till på plats och att problemet åtgärdades där och då. Lång väntetid blir det ibland på "topparna", när alla kommer samtidigt.

Omdömet skrevs 24 februari 2018

Helt ok inredning. Snäppet över medel vad gäller smak. Tunna, fina frasiga pizzor men för lite kött på. Närheten till hotellet ett plus. Bad om"well done" fick medium burgare. Uppmärksamma önskemål, personalen!!

Tack 182mjd777
Jessica L, Informationsansvarig på Leffes, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2018

Hej,
Visst är det lagom gångavstånd till Leffes oavsett vart man bor på resorten. Jag hoppas att ni bad om mera kött till pizzan samt att ni bad personalen om en ny burgare? Det är snabbt fixat och vi försöker alltid rätta till alla ev oklarheter direkt på plats.

Hoppas vi ses snart igen!

Omdömet skrevs 30 december 2017 från mobil enhet

Var här under nyårshelgen och jag säger bara wow! Vilken service, vilken personal och framför allt vilken mat!
Känslan av att sitta hemma i vardagsrummet och ha det mysigt med vänner och god mat förmedlar dom på allra bästa sätt. Skulle rekommendera alla som har vägarna förbi att åka dit och äta deras underbara mat eller varför inte bara umgås med deras underbara personal.

Tack Isabella M
Jessica L, Informationsansvarig på Leffes, svarade på det här omdömetSvarade 2 januari 2018

Tusen tack för dina fina ord, skickar dem vidare till personalen på Leffes. <3

Mvh
Jessica

Omdömet skrevs 27 december 2017

Fick bord ganska snabbt, trots en hel del gäster.
Efter vi satt oss tog det ett bra tag innan vi fick beställa.
Lokalen och antal totala gäster är inte jättemånga, så med lite koll och erfarenhet så är det inga problem att se till att alla får bra service.
Trots det så hade man glömt av våran beställning vilket gjorde att vi fick påminna personalen tre gånger, först för att få vår dryck, sen för att få vår mat.
När vi sen skulle betala var personalen som bortblåst och trots en längre väntan fick vi gå och påminna i baren, igen...
Maten, pizza, var helt ok men helhetsbetyget blir otroligt lågt eftersom servicen var usel.
Ska ni äta här, beställ och ta med hem.

Tack PAMM67
Jessica L, Informationsansvarig på Leffes, svarade på det här omdömetSvarade 29 december 2017

Hej,
Tack för er feedback, vi strävar alltid efter att bli bättre och det är tack vare era omdömen vi kan bli det. Vad tråkigt att ni fick en sådan restaurangupplevelse hos oss, det ber vi så klart om ursäkt för. Däremot är vi glada att ni gillade pizzan.

Med önskan om ett riktigt gott nytt år!
Mvh
Jessica

Resenärer som tittade på Leffes tittade också på

Sälen, Dalarnas län

Besökt Leffes? Berätta vad du tyckte!