“Väldigt bra upplevelse ”
Omdöme om Lammet & Grisen

Lammet & Grisen
Rankad som nr 3 av 59 Restauranger i Sälen
Kök: Spanskt
Omdömet skrevs 22 februari 2020 från mobil enhet

Väldigt gott och en upplevelse utöver de vanliga. Buffé på filé där de skär upp dina bitar när du hämtar mat. Bra upplägg och bra tillbehör. I och med priset dryga 500 kr per person är förväntningarna höga och därför en stark 4a då de levde upp till förväntningarna.

Datum för besöket: februari 2020
Tack johan4-2-77
Safari37059948972, Ägare på Lammet & Grisen, svarade på det här omdömetSvarade 22 februari 2020

Tack för din positiva respons.

Omdömet skrevs 4 februari 2020

Var på Lammet och Grisen med några vänner. Fick mycket bra service var tjejen som serverade oss.
Maten var mycket vällagad och precis som jag hade förväntat mig.
Jag började med deras kända Fish Taco till förrätt, är att rekommendera.
Därefter tog jag deras filebord (buffé) väldigt annorlunda buffé mot vad man brukar se (till den positiva sida). Både kött och tillbehör var fräscht.
Därefter och avslutningsvis testade jag en dessert på hjortron som också var prima.

Rekommenderar att testa!

Datum för besöket: februari 2020
Tack Y3029HFdavidd
Safari37059948972, Ägare på Lammet & Grisen, svarade på det här omdömetSvarade 5 februari 2020

Hej, Vad roligt att du gillade besöket hos oss.med allt från vår Fish Taco (vilken är min personliga favorit), till varmrätterna och desserten. Varmt välkommen igen!

Omdömet skrevs 13 januari 2020

Andra besöket på stället, tog även denna gång filetrippeln. Får provsmaka, fläsk, lamm och nötkött som trancheras av de trevliga och roliga kockarna.
Varje kött har en egen tillbehörsbuffé med fantastiska rätter. Nästan så den upplevelsen är bättre än köttet de serverar (som är magiskt bra).

Rekommenderas, men är glad att jag inte varit där med mina barn som troligen inte uppskattat upplevelsen på samma sätt, även om det finns barnmenyer. Detta ställe kräver att du har tid att sitta i lugn och ro och äta, det ger inte mina barn tillfälle till...

Datum för besöket: januari 2020
Tack Josustin
Safari37059948972, Ägare på Lammet & Grisen, svarade på det här omdömetSvarade 13 januari 2020

Hej,
Tack för din positiva feedback. Och en sak till Lammet & Grisen brukar uppskattas av barn, både maten samt våra lekrum.
Varmt välkommen igen!

Omdömet skrevs 10 januari 2020

Har varit på Lammet och Grisen fem gånger och det blir tyvärr sämre varje gång. Extremt ojämn kunskapsnivå på serveringspersonalen, flera kan inte ens rekommendera drycker till olika typer av kött. En stor opersonlig matsal med MIO-möbler, det är mycket industri-känsla och slussa kunder över hela det här palatset. Att de har mått-streck på vinglasen säger egentligen allt.

Datum för besöket: december 2019
Tack Friedrich H
Safari37059948972, Ägare på Lammet & Grisen, svarade på det här omdömetSvarade 11 januari 2020

Hej, Tack för dina synpunkter. Vi gör allt vi kan för att skapa mat- och dryckesupplevelser av högsta klass. Bla så har vi 5 matsalar i olika storlekart i stället för en stor. Gällande ristningen på glasen är det för att man som gäst alltid skall få det man betsäller och inte bara något ungefärligt.

Välkommen åter!

Omdömet skrevs 8 januari 2020 från mobil enhet

Fläsksidan och kimchin var verkligen kanon!
Desserttrion var god och ett perfekt avslut på middagen.

Datum för besöket: januari 2020
Tack neos1891
Safari37059948972, Ägare på Lammet & Grisen, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2020

Kul att du gillade desserten som avslutning!

Resenärer som tittade på Lammet & Grisen tittade också på

Sälen, Dalarnas län

Besökt Lammet & Grisen? Berätta vad du tyckte!