“Mest klassiska Sälen-våfflan ”
Omdöme om Fågelboet

Fågelboet
Rankad som nr 7 av 56 Restauranger i Sälen
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Vid Sälfjällstorget ligger en mycket gammal byggnad som sedan många år är Fågelboet och prisad av White Guide. En syltvåffla eller fina lyxvåfflan med räkor och rom är numera en lunchklassiker som förgyller vårt sportlov.

Datum för besöket: mars 2018
Tack KnBank

Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Härlig stuga i närheten av sälfjällstorget. Mycket goda våfflor. Testa gärna denne äpple och kanel. Trevlig personal!

Datum för besöket: mars 2018
Tack sealla
Jonde T, Ägare på Fågelboet , svarade på det här omdömetSvarade 5 mars 2018

Vi tackar för det fina omdömet! kom snart igen och prova gärna Fågelboet på kvällen.

Omdömet skrevs 28 januari 2018 från mobil enhet

Ox- och älgfilé av hög dalakvalité med goda såser, potatisgratäng samt lite grönt till var en fin fondue-afton. Liten restaurang med personlig service. Hjortronparfait smakade bra. Rekommenderas!

Tack 421arnee
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Stort och mysigt stället med bra läge i Lindvallen. Trevligt med våffelstugan vägg i vägg. Bra ytor som passar stora sällskap utan att det känns trångt.

Tack Kutte82
Omdömet skrevs 20 januari 2018 från mobil enhet

Vad passar bättre än fondue när man är på skidsemester? Vi hade sett fram emot en härlig matupplevelse speciellt efter den positiva recensionen i Sälentidningen men tyvärr blev vi väldigt besvikna.

Uppläggningen av maten såg ut som nåt från en kokbok från 70talet. Det som beskrivs som grönsaker på menyn är en sorglig hög bestående av 2 champinjoner, 2 bitar paprika & zucchini! Allt det fina älg och ren-köttet ligger söndermarinerat i svarta oinspirerade skålar, det är brunt redan från början så man kan nästan inte se vad det är man äter.

Såserna känns tyvärr inte hemmagjorda de är kalla och passar egentligen inte till det fina köttet.

Miljön är mysig och köttet av fin kvalité men presentation, tillbehör och pris drar ner på upplevelsen.

2  Tack FamilyG_12

Resenärer som tittade på Fågelboet tittade också på

Sälen, Dalarnas län

Besökt Fågelboet ? Berätta vad du tyckte!