“Dyrt och utan känsla”

Rankad som nr 7 av 56 Restauranger i Sälen
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 20 januari 2018 från mobil enhet

Vad passar bättre än fondue när man är på skidsemester? Vi hade sett fram emot en härlig matupplevelse speciellt efter den positiva recensionen i Sälentidningen men tyvärr blev vi väldigt besvikna.

Uppläggningen av maten såg ut som nåt från en kokbok från 70talet. Det som beskrivs som grönsaker på menyn är en sorglig hög bestående av 2 champinjoner, 2 bitar paprika & zucchini! Allt det fina älg och ren-köttet ligger söndermarinerat i svarta oinspirerade skålar, det är brunt redan från början så man kan nästan inte se vad det är man äter.

Såserna känns tyvärr inte hemmagjorda de är kalla och passar egentligen inte till det fina köttet.

Miljön är mysig och köttet av fin kvalité men presentation, tillbehör och pris drar ner på upplevelsen.

2  Tack FamilyG_12

Omdömet skrevs 14 januari 2018 från mobil enhet

Våfflor med hjortron o grädde smakade perfekt och en mycket god men liten kaffe latte. Serverar vfåfflor med löjrom och andra matiga pålägg. fondue afton med buljongkokta köttbitar. trevlig personlig personal

Tack joa956
Omdömet skrevs 4 januari 2018 från mobil enhet

Trevligt bemötande och bra mat! Mysig atmosfär med öppen eld och sköna soffor! Kommer tillbaka för fonduemiddag!

Tack Reseguru
Omdömet skrevs 15 april 2017 från mobil enhet

Åt fondue på ren och oxfilé, även det vegetariska i sällskapet. Började med aluminium och pappersrester i det nybakade brödet. Vid påpekande möttes vi av ett "oj", och fick sedan påminna om att vi önskade nytt bröd. Ingen ursäkt. Köttet och miljön var väldigt bra. Tillbehören var ganska mediokra. Lite krut kunde man ordna på det vegetariska alternativet, olika grönsaker, quorn eller liknande. Snabb och bra service förutom vid brödincidenten.

Datum för besöket: april 2017
Tack Björn H
Omdömet skrevs 29 mars 2017 från mobil enhet

Snabb våffellunch med bra service. Mycket att välja på, men lite dyrare än motsvarande i backen. Frasiga och goda.

Datum för besöket: mars 2017
Tack Issies_mamma

Resenärer som tittade på Fågelboet tittade också på

Sälen, Dalarnas län

Besökt Fågelboet ? Berätta vad du tyckte!