TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 14 juli 2017 från mobil enhet

Ett rymligt rum för sex personer som var rent och snyggt och dessutom med vacker skogsutsikt genom fönstret mötte oss. Första dagen fick vi utkörning till fantastisk vandringsled, vilken service! Välutrustat kök och spelhörna.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack Go384392
Omdömet skrevs 13 juli 2017 från mobil enhet

Trevligt vandrarhem med rimligt avstånd till flera olika skidanläggningar. Vi valde att köra till Trysil vilket tog ungefär 45 min. Närmsta anläggning är Stöten ca 10-15 min bilfärd bort.
Vi hade ett stort rum med egen toalett på rummet och dusch i korridoren. Standarden är enkel, som det brukar vara på vandrarhem, men sängarna var sköna och allt var rent och snyggt.
Det finns rymliga och trevliga gemenskaphetsutrymmen. Vi var ett sällskap på nio personer och vi kunde utan problem sitta tillsammans allihopa i matsalen.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack nergyn
Omdömet skrevs 26 januari 2017

Jag var där själv fyra nätter första veckan i januari, på dagarna åkte jag bort till Sälens längdskidspår, lunchade någonstans och efter eftermiddagens skidpass var det skönt att komma tillbaks runt kl 16 för att duscha, vila och laga middag. Mark som driver vandrar hemmet kommer alltid med tips på skidspår och stämmer av på kvällen. Jag har nu varit där fem gånger under jan & mars och stormtrivs, antingen sitter man och pratar framför brasan på kvällen eller så sjunker man ner med sin dator i en soffa i den stora allmänna delen.

Rumstips: Wifi funkar närmast receptionen. Boka gärna bastun, den ger guldkant.
Datum för vistelsen: januari 2017
  • Restyp: Reste ensam
Tack Johan H
Omdömet skrevs 26 december 2016

Bra rum med sköna sängar, rent och trevligt. Vi ( 10 vuxna och 6 barn ) firade Julaftonen med öppen spis, bastubad, julgran, julbord, julklappar och tomte . Bra gemensamma ytor för samvaro. Vi bodde mitt i naturskönt område, nära till Sälen och Trysil i Norge. Här finns det mesta, bra med 2 kök och mycket porslin. Enkel med funktionell standard. Ett bemötande av Mark i världsklass och service utöver vad man förväntar sig. Hit kommer vi säkert gärna igen.

Rumstips: Boka rum med egen toalett är bra om man behöver gå ofta.
Datum för vistelsen: december 2016
Tack Granen62
Omdömet skrevs 14 augusti 2016

Bodde här inför Cykelvasan (som startar i Sälen). Bra att man kunde ställa in cyklarna i Vallarummet och låsa dem där över natten. Rummen är små, totalt o-charmiga och kallt på golvet. Dock bättre med värmen när vi vred upp elementet. En våningssäng och en enskild säng på vårt rum. Handfat på rummet och toa/dusch i korridoren. Gemensamhetsdelen är trevlig. Vi tog frukost. Lite spartansk med långfil, müsli, ägg, kaffe, juice och torrt bröd med skinka, ost och lite grönsaker för 75kr. Värden engelsman med lite speciell humor, som dock fixade frukost så vi kom iväg i tid.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack UlfLes