Orbitz.com
Hotell Mezzo(Sälen)
Backamgarden(Sälen)
Agoda.com
Omdömet skrevs 17 mars 2018

Fina allmänna utrymmen. Det är varmt inomhus. Nära till backen i högfjället. Dock inte så många backar. Skidbussen går dock precis utanför till bättre backar. Sköna sängar och lagom stora rum för två personer. God frukost med det som ska finnas men inte något som sticker ut. Pool och gym fick man tyvärr betala extra för för att nyttja. Det drar tyvärr ner bedömningen.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Pia C
Jessica L, Informationsansvarig på Sälens Högfjällshotell, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2018

Hej,
Vad roligt att ni uppskattade hotellet och vad härligt att ni uppfattade det som varmt ;-) Då "blåste det från rätt håll" när ni var här. Våra backar är nybörjarbackar och lämpar sig väl för nybörjare, men som du skriver så går ju skid-& badbussen precis utanför hotellet lika så transportliften till Lindvallen.
Pool har vi dessvärre inte men hänvisar till HC-badet eller Experium.

Hoppas vi ses snart igen!

Omdömet skrevs 27 februari 2018

Det röda plåthotellet (utsidan) har en trevlig insida men det som ser kallt ut vad gäller exteriören är desto varmare på insidan. Outhärdligt varmt i restaurang och frukostmatsal även om man lyckas få fatt på någon som lyckas reglera värmen på rummet så kvarstår problemet på hotellets allmänna utrymmen. 80 tals inredning i källaren samt utdaterad skidförvaring. Själva hotellet är bra men har man enkom 20 årig personal som inte vill, får ta ansvar eller har erfarenhet av kundvänlighet (alla är tillfälliga säsongsarbetare?) så har ledningen inte tagit ett totalansvar. Brister vid frukosten påtalades samt mejlades till ansvarig men svar uteblev. Charmkurs på agendan inför nästa säsong?
Dubbelrummen är små men fungerar för två. Dyrt att äta på restaurangerna. Få morgontidningar till frukosten, flest ex av Falu kuriren???!!! VIlken turist vill läsa den...? Bäst bemött blev vi av en Erik i skidverkstaden som hjälpte oss ordna ett praktiskt problem med vår medhavda skidutrustning. På hotellet finns även en tavla av en pool men någon pool fanns inte att finna här. Ok hotell.

Bodde här: februari 2018, reste med familjen
2  Tack 525nina
Jessica L, Informationsansvarig på Sälens Högfjällshotell, svarade på det här omdömetSvarade 1 mars 2018

Hej
Tack för ditt brev kul att ni tycker om vårt hotell trots värmen som är lite svår att reglera i ett så här gammalt och stort hotell mellan väldigt stora svängningar från + till -30 och ibland med en frisk vind därtill vi gör alt vi kan för att reglera däremellan.
Ca. 70% av vår personal är anställd på säsong och hade det funnits fler seniora ansökningar hade vi blivit glada men samtidigt är jag mycket stolt över våra unga medarbetares passion för att leverera ett hjärtligt värdskap. Självklart skall vi svara på dina mail med vändande post skall undersöka vad som gått snett och ber om ursäkt för det.

Bästa Hälsningar Thommy Backner

Omdömet skrevs 24 februari 2018

Fint hotell "mitt emellan" våra favoriter Hundfjället och Lindvallen. Backarna vid själva hotellet är få och ganska tråkiga men med skidbuss eller släplift tar man sig smidigt till Lindvallen och Tandådalen/Hundfjället. Parkering nära backarna på de andra ställena är ju svårt att få. Här finns det dock gott om plats. Hotellet är alldeles för varmt, även för en smått frusen person. På rummet fick vi ha fönstret öppet dygnet runt även när det var 10 minus ute. Restauranger, allmänna utrymmen likaså. Korridorerna är värst. Man storknar av värmen. Mycket god mat på TB Grill. Vi åt 2 kvällar middag samt även en lunch är. Betyg 4-4,5 av 5. Restaurangen nedanför backen är bra att hänga i/vid för en varm choklad eller Irish coffee men deras kötträtt brisket var trist. Betyg 2 av 5. Och beställer man ett glas rött här får man prick ett HALVT glas. Det gjorde vi inte om. Gallerburarna är omoderna med vanligt hänglås. Vi är vana vid kortlås i Trysil t ex och dessutom är denna skidförvaring lite liten. Efter lite trixande fick två personer dock in skidor, stavar, pjäxor och hjälmar i en bur. Tips: Vänd de översta pjäxorna så öppningarna är mot varandra. Ingen snö rinner ner i pjäxorna och det går då att stuva lättare. Parkeringen vid hotellets hörn är extremt liten och där fanns ingen plats på den veckan vi var där. Norr om hotellet är parkeringen dock extremt stor och vid ur- och ipackning av bil kan man ställa vid entrén. Personalen är ung och vänlig men inget extra. Otroligt trist var att en Emma? då vi beställde bord på TB var smått nonchalant och överlägsen, vid båda tillfällena. Fel person att arbeta i ett serviceyrke. Som gäst måste man bemötas med rätt attityd (vänlig, förklarande, upplysande, tillmötesgående) Vi betalade 15150 kr fredag till fredag (en vuxen och en ungdom) 1 rum och frukost och då vill man att det ska fungera. En morgon serverades sladdrig och mjuk gammal gurka. En annan morgon fanns ingen mild ost alls till barnen. Bara stark. En dag glömde städerskan ta upp gamla schampo- och tvålflaskor från duschen och fylla på med nya. Sådana här saker är inte acceptabelt när hotellet vill utge sig för att vara av högre klass. Ventilationen är under all kritik. Övrigt bra men vill man lira i den högre ligan får man se över en del saker.

• Bodde här: februari 2018, reste med familjen
2  Tack 182mjd777
Jessica L, Informationsansvarig på Sälens Högfjällshotell, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2018

Hej,
Vad härligt att ni upplever vårt hotell som varmt! Det är oftast kallt här, efts hotellet ligger på en av Sälenfjällens högsta punkter blåser det ofta och oftast från "fel håll". Synd att ni inte påtalade för receptionen att ert rum var för varmt, då vi kan styra det därifrån. Öppnar man fönstret ökar värmen, värmesystemet styrs centralt och man kan som gäst inte reglera det själv.

Ni verkar ha testat det mesta inom resorten, vad roligt. Däremot tråkigt att ni fått vissa inte helt tillfredsställande upplevelser på alla våra enheter. Vi tackar oerhört för er feedback, det är det som gör oss bättre.
Vi har en stor utmaning då vi jobbar mycket med ung säsongspersonal och vi stävar allt efter ett att alla gäster ska få ett hjärtlig bemötande. Jag hoppas att ni påtalade bristerna vid frukosten till personalen på plats och de då åtgärdade det. Alla ev oklarheter och brister klaras bäst upp på plats, det för allas bästa upplevelse.

Varmt välkomna tillbaka!
Mvh
Jessica

Omdömet skrevs 6 februari 2018

Fint hotell med en gemytlig inredning. Rummet var litet men mycket trevligt och hade en härlig utsikt över kalfjället. Sängen var riktigt bra och frukosten hade det mesta. Personalen var trevlig och hjälpsam. Återvänder gärna!

• Bodde här: februari 2018, reste i arbetet
1  Tack MKHansson13
Jessica L, Informationsansvarig på Sälens Högfjällshotell, svarade på det här omdömetSvarade 14 februari 2018

Tack för fina ord - varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 27 december 2017

Hotellet har förutom boende flera restauranger, en bio precis utanför och en livsmedelsbutik inom några hundra meter. Det mesta finns inom kort avstånd.
Direkt utanför finns några pister, kanske inte de mest utmanande men vill man ha fler alternativ kan man via transportled och lift ta sig till lindvallen.
Uthyrning av längd och slalomskidor finns i bottenvåningen samt en shop.
Vill man åka på längden så finns bra preparerade spår i anslutning med 3, 5, 8 och 10 km längder.
Överlag bra sammanhållet, dock med ett lite högre prisläge i restauranger och bar.

• Bodde här: december 2017, reste med familjen
1  Tack PAMM67