“Restaurang FRÖ Sälen”
Omdöme om Frö restaurang

Frö restaurang
Rankad som nr 1 av 59 Restauranger i Sälen
Omdömet skrevs 22 februari 2020

Fantastiska Frö,otroligt välkomponerad meny, underbara smaker. Personalen är otroligt glada proffsiga och duktiga,testade bland annat gös, vitkål och ost...går inte att beskriva- fantastisk smakupplevelse.

Tack 972tereseb

Omdömet skrevs 19 februari 2020 från mobil enhet

Egentligen 3,5 men service och lokal såpass bra att 4 motiverat.
Jag hade av vänner som varit där hört ”helt ok” så bra att gå dit med något sänkt förväntan. Det är ingen krog som håller superhög klass, men det är bättre än helt ok.
Listat som mycket god klass i white guide och frågan är det är rättvist att jämföra med konkurenterna i klassen i resten av landet där jag har varit på flera. Man kan säga såhär. I sälen finns inget liknande, det är bäst i Sälen. Mysigt, otroligt rar personal och kunniga på vinerna!
Köket är ojämt, bra råvaror men jag sak ar balans. Surt blir väldigt surt, salt saknas genomgående och det känns som varannan rätt innehåller lingon och varannan jordärtskocka.
Vi tog avsmakningsmenyn. Den stora och den är en trevlig mix av vad kockarna känner för att bjuda på. Den lilla kolbullen som snacks är brilliant, på den finns både lingon och jordärtskocka. Crispet med ost på är lite menlöst, här behövs syra eller sötma för att balansera upp vad som nu är knäckemackor med riven ost. Gösen är så fin men försvinner under syrad grädde sura äpplen picklad äpplegele. Surt. Höjdpunkten renrostbiff serveras med gissa, jordärtskocka och lingon. Purén under så kraftig att den tar över smaken av köttet som ska lyftas. Bättre hade varit att välja mandelpotatis tex här.
Nåväl, de superduktiga serviserna höjer upplevelsen och håller alla nöjda och glada. Men en miss, när gästerna lämnar följer man dem till dörren och ger dem jackorna. Inte säger det är bara ta dem ur en mörk garderob. Ska de håll klassen måste de finslipa detaljerna för i längden kommer folk inte acceptera det.

Tack shU6550NG
Omdömet skrevs 12 februari 2020

Oerhört god mat där allt görs från grunden, t o m deras smör är egenhändigt producerat. En suverän service där vi får påfyllning av mat och dryck på ett oerhört proffsigt sätt. Hatten av för Frö!

Tack MaSa53
Omdömet skrevs 18 januari 2020 från mobil enhet

Spännande mat från svenska naturen, jättetrevlig och engagerad personal, en fin upplevelse, mysig restaurang och nya lärdomar.

Datum för besöket: januari 2020
Tack eleonort2014
Omdömet skrevs 15 januari 2020 från mobil enhet

Sälens mest genuina restaurang.
Allt från tanke till tallrik
Om man ska välja en kväll med sin nära❤️ & kanske lämna bort kids är detta restaurangen ni ska välja.
En oas.
200% kärlek till service.

Datum för besöket: januari 2020
Tack jonasm457

Resenärer som tittade på Frö restaurang tittade också på

Sälen, Dalarnas län

Besökt Frö restaurang? Berätta vad du tyckte!