“Toppklass”
Omdöme om Frö restaurang

Frö restaurang
Rankad som nr 6 av 56 Restauranger i Sälen
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Överraskande spännande meny, mysig inredning,kunnig personal och bra vinlista, ett självklart och säkert val för uteätare i Sälen.

Tack dadycool1945

Omdömet skrevs 28 mars 2018 från mobil enhet

Så innovativt, så vällagat, så gott! Kunnig och trevlig personal som lotsar fram bland mellanrätterna i den rustika timmermiljön. Ser redan fram mot nästa besök!

1  Tack GorTor
Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Mycket mysig och stämningsfull lokal med en nyare tillbyggnad. Personalen var trevlig och kunnig och vi kände oss välkomna trots att vi var det enda sällskapet med småbarn bland gästerna som i övrigt alla var i övre medelåldern. Alla vuxna i sällskapet åt 8-rättersmenyn som genomgående höll hög klass, med enda undantag möjligtvis den sista kötträtten som inte riktigt nådde upp till samma nivå som de övriga rätterna. Vinpaketet var intressant med några toppar och även dalar, bestående av två naturviner som inte riktigt föll oss i smaken. Det finns en barnmeny med 3 varmrätter och en dessert (egentillverkad vaniljglass). Den godaste barnrätten är renrostbiffen. Till skillnad från många andra restauranger i Sälen finns inget lekrum så se till att telefoner/paddor är fulladdade.

Tack Christina V
Omdömet skrevs 16 mars 2018

Så lyckliga vi blev när vi besökte frö och fick en fantastisk, prisvärd och minnesvärd upplevelse. Kunnig, trevlig och rolig personal som vägledde oss till en kulinarisk upplevelse. Kommer tillbaka

Datum för besöket: februari 2018
Tack Hedvig59
Omdömet skrevs 7 mars 2018

Bästa maten på länge. Vi är kräsna, ibland jobbigt kräsna, men Frö lyckades verkligen leva upp till våra krav både gällande mat och dryck. Ni som åker till Sälen måste göra ett besök på denna utmärkta restaurang! Låt proffsen sköta kombinationen av smakerna, låt sommelieren välja drycken till maten, upplevelsen blir ännu större då. (Ett stort extra plus är att de serverar naturviner - Äntligen!) Vi kommer garanterat komma tillbaka!

2  Tack Annapannawahlstrom

Resenärer som tittade på Frö restaurang tittade också på

Sälen, Dalarnas län

Besökt Frö restaurang? Berätta vad du tyckte!