Omdömet skrevs 3 september 2020

En helt fantastisk upplevelse, där vi hann med att bada i poolen och i tunnorna samt spela minigolf.
Bra rum, trevlig personal i receptionen, och inte minst servicen och den goda maten i restaurangen.
Ett ställe att rekommendera för alla, och det har vi redan gjort till dem vi träffat och på Facebook.
Dessutom ett fantastisk pris för seniorpaketet.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack 233lennarta
Mikael Petersson, Hotelldirektör på Örenäs Slott , svarade på det här omdömetSvarade för 5 dagar sedan

Tack för ert omdöme!

Jättetrevligt att se att ni var nöjda under er vistelse, och hoppas få välkomna er tillbaka i framtiden.

Omdömet skrevs 2 september 2020

Örenäs slott rekommenderas verkligen. Tredje gången jag övernattar här o är mycket nöjd. Personalen är så serviceminded, gör sitt bästa för att man ska må bra. Åt middag 2 kvällar, hög klass, mkt gott.

Tack Agneta W

Hej Agneta,

Tackar för ditt omdöme - jättekul att se att ni var nöjda med vistelsen.

Önskar er en trevlig höst och ser framemot att välkomna er tillbaka.

Omdömet skrevs 1 september 2020 från mobil enhet

Vi bokade ett slottsrum för att lyxa till det på vår bröllopsdag, men det vi fick var ett rum med fullt med hår på golvet och avföring i toaletten detta förstörde hela vistelsen för oss, samt att då vi skulle äta frukost här så fick vi be personalen 3-4 gånger om att få bröd. Så detta är desvärre ett av dem ställena som vi aldrig kommer att återvända till igen. För betala så mycket pengar för ett rum som ser ut som en svinstia det gör jag helst inte om..

Tack 64markush

Hej,

Tack för ditt omdöme och kommentarer.

Ber om ursäkt för det som hände under er vistelse, det är så klart inte försvarbart och jag vet att vår reception har varit i kontakt med er efter detta. Hoppas få se er igen och då med ett betydligt bättre utfall.

Trevlig höst!

Omdömet skrevs 18 augusti 2020 från mobil enhet

Fantastiskta omgivningar med närhet till havet.
Slottet vackert att titta på utvändigt. Att minigolf var gratis att spela var ett plus
Ett utegym fanns också

Poolområdet var helt ok.
Fanns en utedusch och två varma källor.
"stora" Poolen var 26 °
Plaskdammen var inte fylld med vatten och en utebar saknades.
Man fick gå till receptionen om man ville ha en öl.
Samma fenomen här som i utlandet, folk går ut och lägger handdukar tidigt på morgonen på solstolarna.

Vi bodde i hotelldelen vid poolen, det fanns ingen luftkonditionering i rummet.
Rummet var "enkelt" men fräscht.
Sköna sängar.
Badrummet var inte så modernt, men rent.

Frukosten intogs på slottet.
Hade mer att önska, kändes inte alls så lyxig som jag tänker mig en Slottsfrukost ska vara.
Bröd delades ut på borden, inget bröd som jag gillade.
Det vispade ägget var gott
Baconen satt i hop i klumpar och var mer kokt än stekt
Saknade små smoothies

Vi kikade omkring i slottet och spelade spel i ett av sällskapsrummen på kvällen.
Stora rum med högt i tak.
Inte lika fint/pampigt inuti som utanpå.

På eftermiddagen bjöds det inte på kaffe och kaka på detta hotell, man kunde köpa en kopp kaffe för 25 kronor.

Vi hade fin kvalitetstid med familjen.
Men känner inte att detta är ett ställe jag vill tillbaka till.

Tack Ida76

Hej,

Tack för ditt omdöme och kommentarer. Vi uppskattar att du tar dig tid och skriva utförligt, och går genom de punkter du nämner, allt för att bli bättre i framtiden.

Passar på att önska er en trevlig höst.

Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Väldigt mysigt hotell - herrgårdsrummet vi hyrde var väldigt fint. Härliga omgivningar, tyst och lugnt. Mycket, mycket god mat och trevlig personal. Badtunnor kunde varit lite bättre städade, annars väldigt härligt med badtunnor och pool.

Tack Louisecamillah

Hej,

Tack för ditt omdöme på TripAdvisor.

Jättetrevligt att se att ni hade en bra vistelse, och hoppas ni kommer tillbaka inom kort.