“Ekologiskt bageri”

Skogs-Hildas Bageri och Cafe
Rankad som nr 1 av 1 Kaffe och te i Ullånger
Omdömet skrevs 2 augusti 2018

Mitt på huvudgatan i lilla Ullånger finns detta eko-bageri, kunde legat i hipsterkvartern i vilken större stad som helst. Men det är
med äkta kärlek till brödet som bageriet drivs. Inget påklistrat trendigt. Vi köpte goda bullar och grov fruktlimpa, mycket mumsigt. Och stor charm från Hilda i flätor!

Tack lottae236

Omdömet skrevs 25 juli 2018 från mobil enhet

Alla letar efter en kaffe och en macka ibland eller för den delen en bulle. Skogs-Hildas är år ut och år in en av de där pålitliga toppställena. Värt en omväg brukar det heta men det behövs ju inte när det ligger alldeles intill E4:an. En SM-vinnare med barkbröd för den hugade och välförtjänt omnämnande i White Guide.

Tack Jacobreser
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Vi bodde på hotellet i byn och tog en förmiddagskaffe + bulle på Skogs-Hildas bageri. Riktigt pittoresk lokal, omaka serviser och ett supertrevligt äldre par som driver det! Man fick en riktigt nostalgisk känsla med pour over kaffe och ordentlig bulldoft. Vi hade tyvärr inte möjlighet att prova det prisvinnande brödet men det var en strid ström av lokalbefolkningen som slank in och köpte en limpa bröd medan vi satt där med vårt kaffe. Rekommenderas varmt!

Tack Isabella F
Omdömet skrevs 4 juli 2018 från mobil enhet

Vi letade efter en bensinmack och upptäckte ett fikafynd via TripAdvisor! Allt mjukt bröd var tyvärr slut, men det fanns gott om goda småkakor! Engagerat, gott och hemtrevligt. Ett supertrevligt stopp på resan!

Tack JN654
Omdömet skrevs 27 juni 2018 från mobil enhet

Mysigt café med gammaldags känsla ett stenkast från E 4:an.
Udda kaffekoppar med fat, hembakad bröd och fika bröd. Bordsservering.
Kan vara dock lite väntetid på fikat, men värt och vänta på fikat. Smådyrt men värt ändå ett besök för det är inte ofta man får hembakt bröd/ fikabröd på ett café. Är med i White Guide fjärde året i rad!
Trevlig bemötande av kvinnan som har bageriet/caféet.

Datum för besöket: juni 2018
1  Tack kiripiri78

Resenärer som tittade på Skogs-Hildas Bageri och Cafe tittade också på

Docksta, Västernorrlands län
Ullånger, Västernorrlands län

Ullånger, Västernorrlands län

Besökt Skogs-Hildas Bageri och Cafe? Berätta vad du tyckte!