Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Tilda K

Mysigt b&b med fina omgivningar

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 30 juli 2021
Mysig stuga, vackra omgivningar, trevligt bemötande och supergod frukost. Plus för goda veganska alternativ. Rekommenderar att boka till bastun och ta ett dopp i den lilla tjärnen, en magisk upplevelse!
Datum för vistelsen: juli 2021
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
1 504 kr
52.9 km från Toftahult Bed & Breakfast
41.9 km från Toftahult Bed & Breakfast
Visa fler hotell i Ryd
Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Överraskade maken med en övernattning på detta mysiga ställe bland småländska skogar & sjöar. Hyrde både kanot och bastu vilket förgyllde vår upplevelse än mer (sol och 29 grader varmt hjälpte såklart också till...). Trevlig och tillmötesgående personal!

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack PetraCarina
Omdömet skrevs 15 juli 2020

Vi bodde i familjerum och var mycket nöjda. Rummet var fint och stort, omgivningen var vacker och frukosten var fantastisk. Den positiva upplevelsen förstärktes av ägaren Anthonys vänliga bemötande.
Barnen var glada åt att få klappa kaniner och att få spana på rådjur under frukosten.

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack 57stinap
Omdömet skrevs 6 juli 2020

Precis när vi var redo att lämna ett regnigt och kallt Småland dök supertrevliga Anthony upp och bjöd oss på kaffe! Och vi föll pladask för oasen Toftahult Gård (som han ganska nyligen har tagit över). Vi övernattade i en av stugorna där ingenting saknades och vår hund var välkommen. På kvällen bokade vi bastun och det blev en upplevelse över förväntan! En liten näckrossjö låg alldeles intill där man kunde ta ett svalkande dopp! Helt magiskt! Allt som allt en mycket positiv upplevelse som vi varmt kan rekommendera!

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack Filifjonkan1
Omdömet skrevs 4 juli 2020

Vi sov i familjerummet. Det var på det hela mycket bra. Dock hade vi inte möjlighet att stänga till allrummet, utan det är liksom öppet till trappan ner till undervåning och entré/kök. Inget stort problem för oss, men hade vi stannat längre hade det varit jobbigt. Tror detta stället är riktigt bra för par. Då tror jag att jag hade gett det en femma. Mycket trevlig personal och mycket fin frukostupplevelse. Ligger vackert till.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 20 juni 2020

Bra boende i naturmiljö. Närhet till skog och sjö. Anthony är mycket välkomnande till sina gäster och tänker på alla detaljer. Boendet är i små röda stugor som är omsorgsfullt renoverade, men har behållit sin gamla charm. Bra frukost!

Datum för vistelsen: juni 2020
1  Tack bon592