Spara
Höjdpunkter från omdömen
Verkligen en kyrkogård

Det var en mycket intressant och rofylld plats att vara på. Trodde den skulle vara större med fler ... läs mer

Omdömet skrevs 29 april 2020

Eje B
Göteborg, Sverige
Läs alla 63 omdömen

Omdömet skrevs 19 maj 2021

Som fordons-intresserad var detta ett givet besök. Här är mycket nostalgi. Mycket fotogeniska objekt som jag kan förstå. Är väl värt ett besök.

Datum för upplevelsen: april 2021
Tack Eje B
Omdömet skrevs 4 april 2021 från mobil enhet

Mest förundrad över att den får finnas kvar för våra myndigheter. Normalt sett skulle denna nedskräpning beivrats med Vite. Nu blir den övergivna bilskroten istället besökt av turister och bilentusiaster. Tyvärr har den nog också besökts av vandaler och nedskräpare. Husen var fulla med gammalt bråte som dumpats där. En magisk och historisk plats kan man ändå säga. Går att besöka alla tider på året. Vägen dit är ganska smal så har man ett stort fordon så kan det bli trångt. Finns ingen parkering utan man får ställa sig utmed vägen. Kul att ha varit här och sett det.

Datum för upplevelsen: april 2021
Tack veronica1232016
Omdömet skrevs 5 september 2020 från mobil enhet

Är du intresserad av fotografering?
Är du intresserad av att fotografera "övergivna" föremål?
Är du intresserad av gamla bilar?

Då finns det bara en sak att säga och det är, åk hit. Passa på medan det mest sevärda finns kvar. Tyvärr tenderar dessa platser bli utsatta för skadegörelse i tid och otid.

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack Skyddsvakt
Omdömet skrevs 16 augusti 2020 från mobil enhet

Vet inte riktigt vad jag ska tycka, sorgligt, märkligt men ändå vackert på något sätt och mycket spännande att fotografera. Lätt att hitta, parkering och gruslagd utmärkt stig att vandra på , även information på tavlor uppsatta.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
3  Tack marielouisem698
Omdömet skrevs 7 augusti 2020

En miljökatastrof har blivit en turistattraktion. Kommunen borde ha sanerat platsen istället men det finns väl inte ekonomi för det. Lämnar man bilvrak i skogen idag blir man förmodligen åtalad.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack Nyfikna