“Lite dyrt, god mat och fin utsikt”
Omdöme om Hotel Strana

Hotel Strana
Rankad som nr 1 av 4 Restauranger i Halleviksstrand

Åkte till Strana för lunch och fick varsin stor räksmörgås. Mycket gott, utsikten är fantastisk samtidigt som man får käbnslan att någon smällt upp ett hotellkomplex mitt ute i ingenstans. Prisläget väl högt och att servera en liter kolsyrat vatten till en person och sen ta 50kr för det kändes onödigt. I stort en trevlig upplevelse

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack PernillaA321

Omdömet skrevs 24 juli 2021 från mobil enhet

Vackert läge, trevlig personal och fina lokaler. Dock tyvärr lite av en besvikelse gällande upplägget, där middagsmenyn består av små eller mellanstora rätter där 2-4 rätter rekommenderas per person. Vi valde två rätter per person och landade på ca 400kr per person för bara maten, men blev tyvärr inte alls mätta på detta. Skulle vi ha tagit tre eller fyra rätter, vilket nog krävts för att vi skulle bli mätta, hade notan blivit orimligt stor! I all välmening, tror jag att man får tänka om lite kring konceptet - det finns god potential och maten var god, men gör antingen större rätter så att man blir mätt eller sänk priset litegrann på varje rätt så att det hela landar på en rimlig middagsnota.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack MarLasMar
Omdömet skrevs 18 juli 2021 från mobil enhet

Efter en biltur runt Orust hamnade på denna fina restaurang. Vi blev väl bemötta och serverade såväl fisk som rotfruktstallrikar. Lunchen var väl tillagad och utsikten fantastisk. Efter mat promenerade vi ut på klipporna och njöt av sol och bad. Åk hit.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack LaufenLars
Omdömet skrevs 3 juli 2021

Otroligt fint ställe men hela upplevelsen drogs ner av att bartendern var oengagerad och när vi väl fick beställa så la han på 30% extra på priset. Fick knappt en ursäkt.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Draget55
Omdömet skrevs 15 maj 2021 från mobil enhet

Kan inte ge bättre betyg på grund av att logistiken inte fungerade
Först måste jag berömma maten som var bra, men den hade varit mycket bättre om vi gäster och jag menar alla gäster fick vänta så extremt länge på maten.
Bordet jämte oss beställde drinkar innan maten, drinkarna kom nästan samtidigt som förrätten och sedan fick vi vänta i över en timme på vår förrätt och med dagens covid restriktioner så var kl nästan 20:10 när vi fick vår huvud rätt och dessert o kaffe var inte att tänka på.

Datum för besöket: maj 2021
2  Tack 645stefani

Resenärer som tittade på Hotel Strana tittade också på

Halleviksstrand, Västra Götalands län
Halleviksstrand, Västra Götalands län

Besökt Hotel Strana? Berätta vad du tyckte!