“Över förväntan”

Hälleviksstrands Grill & Glasscafé
Rankad som nr 2 av 4 Restauranger i Halleviksstrand
Beskrivning: Hälleviksstrands Grill & Glasscafé är den lokala Kiosken i Hälleviksstrand. Precis nere vid hamnen erbjuder vi ekologiskt smågodis, hockeybilder, kaffe & bullar samt legendariska hamburgare med bacon och 100% kött – kravmärkt kött från Naturgården.
Omdömet skrevs 2 augusti 2019 från mobil enhet

Vi hade siktet inställt på Mias sjöbod men priserna där kombinerat med otacksamma barn fick oss att välja detta stället. Ser ut som en ordinärt gatukök men det utlovades krav-märkt kött i hamburgarna så vi chansade på att det skulle åtminstone vara hyfsat. Jag åt en räkstrut som var stor och jättegod. Fina räkor och fräscha spänstiga grönsaker. Min fru valde en vanlig hamburgare som var välgjord och god. Kunde höjts med bättre bröd, nu var det standard köpt hamburgerbröd. Hon åt även tryffelpommes. De serverades med smakrik trygfelmajo och pommesen var kryddad med dill och parmesan. Barnen åt vanliga pommes som var goda men ordinära och pannkakor med sylt och mjukglass. Pannkakorna var ej egengjorda utan samma som du får på vartenda lunchhak. Gott med Sia-glass, lite roligare mjukglass än GB. Väntetiden var rätt så lång. Men totalt så överträffade de förväntningarna men skippa pannkakorna.

Datum för besöket: augusti 2019
1  Tack teamjeremia

Omdömet skrevs 9 juli 2018 från mobil enhet

Beställde ost hamburgare och mannen valde bacon burgare... så goda båda två. Härlig mjukglass med och fin vy att äta till med.

Datum för besöket: juli 2018
1  Tack 697lindaz
Omdömet skrevs 31 juli 2017

Och beställa glass... och köpa pokemonkort går också
Har aldrig ätit där men det känns mer som ett glasställe än ett lunchställe

Datum för besöket: juli 2017
1  Tack fotbollssommeliern
Omdömet skrevs 14 september 2016

Trevlig säsongspersonal alltid. Toppen att kunna betala med swish. Sedan går man runt i de fina omgivningarna där.

Datum för besöket: juni 2016
1  Tack Patrik 'Rosen' R
Omdömet skrevs 6 augusti 2016

Det är ett litet och fint hus som inrymmer mycket kärlek och ambition. Heja heja till de som driver stället.

Maten är god (burgare, laxburgare, strips mm) och serveras pålitligt lagat på bra kött.

Servicen är bra. Personligt och omtänksamt, om än lite långsamt.

Lokalen består i en utservering och hamnplanen vilket är bra alla dagar med uppehåll. Om det regnar kan det vara ok att sitta i tältet tvärs över hamnplan - men glöm inte att fråga om lov så klart...

Kommer återkomma och testa fler gånger!

Datum för besöket: augusti 2016
1  Tack 981oskarg

Resenärer som tittade på Hälleviksstrands Grill & Glasscafé tittade också på

Halleviksstrand, Västra Götalands län

Besökt Hälleviksstrands Grill & Glasscafé? Berätta vad du tyckte!