“Otroligt vackert beläget konstmuseum”
Omdöme om Louisiana

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 4 juni 2015

Att se byggnaderna och den fantastiska sjötomten är värt ett besök. Den här gången deltog vi i en guidad tur på ungefär en timme som visade bildkonstnären Jeff Wall´s utställning. En sagolikt inspirerande guide levandegjorde hans verk och pekade på många intressanta detaljer i hans arbete. En guide som kan få mig att se på ett konstverk med nya ögon är mycket spännande!

Tack 830christern

Omdömet skrevs 1 juni 2015

Vårt besök på Louisiana var väldigt trevligt, lokalerna är stora och rymmer mycket olika utställningar. Det är väldigt trevligt att utställningarna även är utomhus.

Tack Jesper C
Omdömet skrevs 20 maj 2015

VI har pratat länge om att åka till Louisiana och äntligen blev det av. Museet ligger mycket vackert längst med Öresunds kust. Det finns mycket att se även för en person som jag som inte direkt är konstintresserad. En del är helt obegripligt och annat är häftigt och intressant. Även maten på restaurangen håller en mycket hög kvalité. Det blir nog fler besök i framtiden.

Tack Stefan E
Omdömet skrevs 16 maj 2015

Efter ca. 30 minuters tågresa kommer man fram Humlebaek. Efter en liten promenad så är man i Louisiana. Där fanns modern fotokonst, skulpturer och målningar. I parken slappade folk i gräset eller hade picknick bland skulpturerna. Bokarna, havet, dammen och parken ramade in det hela på ett vackert sätt. Väl värt ett besök för hela familjen.

Tack Mullenkorf
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 7 mars 2015

Louisiana museum för modern konst i Humlebæk är en upplevelse inte bara för konsten och arkitekturen utan även för den vackra parken och naturen omkring. Utställningarna är alltid av yppersta världsklass liksom samlingarna. Restaurangen erbjuder god mat, särskilt buffeerna till lunch och aftesmad. Ett favoritmål för mina utflykter, ensam eller i sällskap.

Datum för upplevelsen: februari 2015
Tack Gudmor

Resenärer som tittade på Louisiana tittade också på

Helsingör, Helsingoer Municipality
Hilleröd, Hilleroed Municipality

Köpenhamn, Zeeland
Köpenhamn, Zeeland

Besökt Louisiana? Berätta vad du tyckte!