Spara

Google
Sätt du kan uppleva Louisiana på
Köpenhamnskortet
828 omdömen
från 64,29 US$
från 232,85 US$
från 491,90 US$
Omdömet skrevs 1 juni 2015

Vårt besök på Louisiana var väldigt trevligt, lokalerna är stora och rymmer mycket olika utställningar. Det är väldigt trevligt att utställningarna även är utomhus.

Tack jeppnils
Omdömet skrevs 20 maj 2015

VI har pratat länge om att åka till Louisiana och äntligen blev det av. Museet ligger mycket vackert längst med Öresunds kust. Det finns mycket att se även för en person som jag som inte direkt är konstintresserad. En del är helt obegripligt och annat är häftigt och intressant. Även maten på restaurangen håller en mycket hög kvalité. Det blir nog fler besök i framtiden.

Tack Stefan E
Omdömet skrevs 16 maj 2015

Efter ca. 30 minuters tågresa kommer man fram Humlebaek. Efter en liten promenad så är man i Louisiana. Där fanns modern fotokonst, skulpturer och målningar. I parken slappade folk i gräset eller hade picknick bland skulpturerna. Bokarna, havet, dammen och parken ramade in det hela på ett vackert sätt. Väl värt ett besök för hela familjen.

Tack Mullenkorf
Omdömet skrevs 7 mars 2015

Louisiana museum för modern konst i Humlebæk är en upplevelse inte bara för konsten och arkitekturen utan även för den vackra parken och naturen omkring. Utställningarna är alltid av yppersta världsklass liksom samlingarna. Restaurangen erbjuder god mat, särskilt buffeerna till lunch och aftesmad. Ett favoritmål för mina utflykter, ensam eller i sällskap.

Datum för upplevelsen: februari 2015
Tack Gudmor
Omdömet skrevs 3 mars 2015

För oss boende i södra Sverige har Louisiana varit ett välbesökt konstmuseum i många år nu. Fantastiska tillfälliga utställningar, fantastiska permanenta samlingar och en skulpturpark som är vacker så att det nästan gör ont. Åk dit!

Datum för upplevelsen: mars 2015
Tack AnkiHans