“Inte värt besväret”
Omdöme om Bistro Magasinet

Bistro Magasinet
Rankad som nr 2 av 39 Restauranger i Vaxholm
Beskrivning: För oss är Magasinet ett helhetskoncept, varje våningsplan är till för att du ska må bra. Detta genomsyrar självklart även våningen högst upp i vår byggnad där vi har vår servering. Du ska må bra av maten samtidigt som vi har miljön i åtanke. Vi försöker i största möjliga mån använda oss av ekologiska produkter och råvaror från Sverige. Vi lagar mat och bakar efter säsong och erbjuder bl a så väl nyttiga som mer syndiga bakverk – allt för att tillfredsställa både hälsan som själen. Här kan man kan sitta bekvämt tillbakalutad mot ett gäng sköna kuddar och med ett gott glas vin eller en rykande kopp te samtidigt som tiden har sin gång utanför. Här inne hos oss stannar tiden upp en stund och du hämtar andan i skön avslappnad miljö med mysig, inspirerande, inredning och med hälsan i fokus - det är vår vision.

Vet inte riktigt hur de kan ha bra omdömen.
Helt värdelöst måste jag säga.

Vi var där i Fredags ( 3 st vuxna och ett barn som är 5 ) för att äta Lunch.
Det börjarde med att vi kom upp till terrassen där vi får vänta några minuter
innan något hjälpte oss med ett bord fast det är ganska tomt på folk.

Anyway tänkte vi.

Samma person kom om ett stund för att ta våran beställning.
Han förklarade att de hade endast lunch och att 2 rätter var slut och 2 st rätter fanns kvar.
Man var tvungen dock gå upp ytterligare en våning för att beställa och betala.

Så vi gick upp för att beställa.
Väl framför kassan så stod det en blond tjej som tog emot beställningarna.

Jag beställde en rätt utav dem 2 som var kvar ( oxbringa sandwich ).

- Tjejen tittade på mig och sa tyvärr att den var tyvärr slut.

Då sa jag till henne att det var väl lite konstigt att det var så för att killen där nere sa att det fanns kvar 2 st rätter från menyn.
Plus att det var ingen förre oss.

- Då vände sig tjejen i kassan till en utav kockarna som stod typ 2 meter bakom henne och tittade i en dataskärm.
Kocken svarade utan ens att vända på sitt huvud så att han kan titta på oss
" är det slut så är det slut " med en hög och irriterad TON.

Vi svalde det också men Samtidigt så undrade vi om de var kapabla att tillaga något till min Son.

Jag frågade tjejen om de har någon barnmeny.

- Hon svarade att det hade de inte.

Framför mig så fanns det en liten skylt där det stod pannkakor 75 kr.
Jag frågade henne igen , skulle vi kunna beställa pannkakor till min Son.

- Hon svarade nej det hade de bara på helger.

Jag frågade henne om de kunde hitta på något annat för min Son.

- Hon frågade kocken och han svarade att det kunde de inte utav det var lunch menyn som gällde.

Då kände vi att det var nog med dessa inkompetenta människor och drog vidare till en riktig restaurang där de vet hur man skall bete sig mot kunder .

Mitt råd är följande :
Har ni barn så skall ni definitivt INTE komma hit. De är barn fientliga.

Vill ni ha ett trevligt bemötande så skall ni INTE komma hit.

Maten vet jag inget om eftersom vi inte kom så långt :)

Lycka till
Mvh Conny

Datum för besöket: maj 2021
Tack 884antonyn
Rasmus C, Kundansvarig på Bistro Magasinet, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej Conny!
Först och främst vill jag beklaga det bemötande du fick vid ert besöket på Magasinet. Jag kommer föra din upplevelse vidare till berörda personer.

Under lågsäsong på vardagar har vi en begränsad meny, det kan ibland vara så att vissa rätter tar slut när det närmar sig stängning. Vi erbjuder under helger och högsäsong en barnmeny med både pannkakor samt barn-hamburgare.
Vänliga hälsningar
Magasinet i Waxholm

Omdömet skrevs 26 april 2021

Hade sett tidigare om somrarna att det verkade vara ett bra ställe, så nu i pandemin så tänkte vi att de kanske inte har så många gäster. Så vi far fyra stycken som åkte ut idag till Waxholm. För att summera var det en resa väl värd sina km i bilen. Fräsch lokal och vi var alla mycket nöjda med maten som serverades.

Vi kommer definitivt åka tillbaka.

Datum för besöket: april 2021
Tack Lars-Ove L
Omdömet skrevs 4 oktober 2020

Fin miljö, god och fräsch mat, ombonat med välkomnande personlig touch. Härligt när man kan shoppa lite i en fin välsorterad affär också.
Har deltagit ett par ggr på Magasinets yoga studio på mellanplanet och även varit på några intressanta föreläsningar på plats.
Vilket toppenkoncept och utsikten över kastellet i Vaxholm är en bonus.
Intressant och genomtänkt koncept som helhet.
Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: september 2020
Tack tassameter
Omdömet skrevs 9 september 2020 från mobil enhet

En riktig pärla som överträffade våra förväntningar! Vi åt köttbullar, vilka var supergoda! Hit går vi gärna igen!

Datum för besöket: september 2020
2  Tack hannissen
Omdömet skrevs 26 augusti 2020 från mobil enhet

God mat och fin miljö. Trevlig personal, lagom med folk. Åt köttbullarna, de var jättegoda! Jättenöjd!

Datum för besöket: augusti 2020
Tack emmbei

Resenärer som tittade på Bistro Magasinet tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Bistro Magasinet? Berätta vad du tyckte!