“Favorit café”

Cafè Parkvillan
Rankad som nr 2 av 2 Bagerier i Vaxholm
Kök: Café
Omdömet skrevs 26 juli 2020

Mitt absoluta favorit café! Mysig miljö, trevlig personal och världens godaste bullar! Finns även fina promenadstråk runt Bogesund. Rekommenderar verkligen!

Datum för besöket: juli 2020
Tack 418alma_

Omdömet skrevs 15 juni 2020

Stannade till här för en fika ute i trädgården på vår vandring runt Bogesund. Charmigt fik i gammal stil och härlig miljö i en skogsbacke med utsikt över åkrarna och Bogesunds slott. Smaskiga bakverk, lättare rätter och gott kaffe!

Datum för besöket: maj 2020
Tack 11ErikS
Omdömet skrevs 28 april 2020

Bogesunds slott och det kringliggande naturreservatet är väl värt en utflykt, men för den som tänkt sig avsluta skogspromenaden med en fika i Cafe Parkvillan väntar en besvikelse. Vi testade smörgåsarna och brödet var kraftigt underbakat - det var bara ogräddad och centimeter tjock deg som man lagt pålägget på. Synd på en så trevlig inramning. Låt med andra ord promenaden ta er förbi parkvillan och slå er ner med egen medhavd matsäck istället.

Datum för besöket: april 2020
Tack 490satishs
mariaj162, Hotelldirektör på Cafè Parkvillan, svarade på det här omdömetSvarade 22 maj 2020

Vårt hembakade bröd tillhör en av våra ”favoritprodukter” bland många gäster, så att ett ogräddat bröd fick ”passera” är en stor besvikelse för mig personligen då det är jag som bakar allt till caféet. Allt vi serverar är hembakat :)
Vad synd att du inte sa till när du var på plats så hade du/ni självklart fått nya smörgåsar. Om du skickar mig ett email på maria.jager1@gmail.com så återkommer jag till dig med ett presentkort, det vill jag väldigt gärna kunna ge dig :) Förstår verkligen att du/ni blev besvikna. Mvh, Maria

Omdömet skrevs 28 september 2019 från mobil enhet

Hit åtkommer vi ofta. Årstiden spelar mindre roll. Miljön är vacker året runt i parken nära Bogesunds slott. Här bjuds på läckra smörgåsar, bakverk och i dag en fräsch morotssoppa med lime.

Datum för besöket: september 2019
Tack kennethl323
Omdömet skrevs 8 augusti 2019 från mobil enhet

Lättare lunch som soppa eller smörgåsar, gott ksffe med bröd, de jättelika och toppengoda vaniljbullarna rekommemderas. Endast öppet lördag o söndag. Sittplatser inne eller utomhus. Nära Bogesunds Slott som man kan besöka och gå guidad tur i.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack gunillasb

Resenärer som tittade på Cafè Parkvillan tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Cafè Parkvillan? Berätta vad du tyckte!