Spara
Höjdpunkter från omdömen
slottsbesök

Slottet är öppet på lördag och söndag. Vi var där på en söndag för guidad visning. de har bara ... läs mer

Omdömet skrevs 26 juni 2016

Malin T
från mobil enhet
Läs alla 14 omdömen

Omdömet skrevs 26 juni 2016

de har bara visning med guide.slottet är ett naket slott det finns bara några enstaka saker på alla fyra våningarna. Vi började högst upp på slottet och gick neråt. Det är lättgångna trappor och guiden berättade otroligt bra om slottets historia och arkitektur. Kapellet var nyrenoverat och väldigt fint. Man kan ha fester på slottet och vigslar i kapellet. Det var en trevlig vandring och en intressant historia om folket på slottet

Tack Rolf N
Omdömet skrevs 17 september 2015 från mobil enhet

Slottets utsida är väldigt vacker. Insidan är nästan orörd. Jag hoppas det rustas upp så det inte förfaller, men charmigt på något sätt. Passa på att få en guidad spökvandring där slottets historia berättas .

Tack Malin T
Omdömet skrevs 24 juli 2015 från mobil enhet

Väldigt fin miljö med bra parkering. Kafet bakom slottet är väldigt charmigt och har bra pris/kvalité.
Får och hästar finns mellan slottet o kaféet efter promenad stråket mellan.

1  Tack Jonas J
Omdömet skrevs 20 juli 2015

Fräscht yttre och förfallet inre. Man renoverar sakta men säkert och varsamt. Mycket intressant historia. Väl värt en guidad tur!

Tack Y3139KKanne
Omdömet skrevs 17 januari 2015

Besökta uan guidning Bogesundsslott och miljön runt omkring. Ett helt fantastiskt naturområde med historiska anor.
Jätteintressant historia om bla slottets ägarhistoria.
Rekommenderas starkt!

Tack Johanna B