“Fint slott med trevlig park”
Omdöme om Bogesunds Slott

Bogesunds Slott
Rankad som nr 7 av 18 saker att göra i Vaxholm
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 27 juni 2016 från mobil enhet

Bogesunds slott ligger fint och ganska högt på Bogesundslandet. Vi besökte slottet för parken och den vackra miljön runtomkring. Perfekt för den fotointresserade eller för den som vill ta en mysig fika i Parkvillan.

Datum för upplevelsen: maj 2016
Tack mbjorkhem

Omdömet skrevs 26 juni 2016

Slottet är öppet på lördag och söndag. Vi var där på en söndag för guidad visning.
de har bara visning med guide.slottet är ett naket slott det finns bara några enstaka saker på alla fyra våningarna. Vi började högst upp på slottet och gick neråt. Det är lättgångna trappor och guiden berättade otroligt bra om slottets historia och arkitektur. Kapellet var nyrenoverat och väldigt fint. Man kan ha fester på slottet och vigslar i kapellet. Det var en trevlig vandring och en intressant historia om folket på slottet

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack Rolf N
Omdömet skrevs 17 september 2015 från mobil enhet

Slottets utsida är väldigt vacker. Insidan är nästan orörd. Jag hoppas det rustas upp så det inte förfaller, men charmigt på något sätt. Passa på att få en guidad spökvandring där slottets historia berättas .

Datum för upplevelsen: september 2015
Tack malintilja
Omdömet skrevs 24 juli 2015 från mobil enhet

Väldigt fin miljö med bra parkering. Kafet bakom slottet är väldigt charmigt och har bra pris/kvalité.
Får och hästar finns mellan slottet o kaféet efter promenad stråket mellan.

Datum för upplevelsen: juli 2015
1  Tack jojoallover
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 20 juli 2015

Fräscht yttre och förfallet inre. Man renoverar sakta men säkert och varsamt. Mycket intressant historia. Väl värt en guidad tur!

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack Y3139KKanne

Resenärer som tittade på Bogesunds Slott tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Bogesunds Slott? Berätta vad du tyckte!