“Extravagant korvmoj med uteservering ”

Winbergs Korv och Krog
Rankad som nr 11 av 43 Restauranger i Vaxholm
Kök: Svenskt, Snabbmat
Omdömet skrevs 9 juli 2017 från mobil enhet

Populärt bland lokalinvånare under sommartid , gemytligt, enkelt och ofta fullsatt. Bästa värdet för pengarna i Vaxholm , dock väderkänsligt då maten äts ute

Tack Klabautermannen

Omdömet skrevs 28 juni 2017 från mobil enhet

Kvaliten på maten är likvärdig den du får hos grillkiosken bredvid. Läget är bra och man riktar sig nog mest åt turister.

Tack Sebastian K
Omdömet skrevs 6 juni 2017 från mobil enhet

Besöket Winbergs på nationaldagen och blev ordentligt besviken både på väntetid och maten. Ville äta en god lunch med familjen vid kajen och efter en bra stunds väntan fick vi äntligen ett bord. Läget har alltid varit utmärkt med utsikt över båtarna. När vi väl hade gjort vår beställning, en hamburgare, en silltallrik, en chevresallad och en strömming med mos får vi vänta minst 30 min innan det händer något. Vinkar till mig servitrisen och frågar vilket nummer de har kommit till - det svarar hon inte på men ber att få veta vilka rätter vi väntar på. Sen svarar hon att det är något problem med kvittona. Ça 10 min senare kommer äntligen maten utan några ursäkter för att det har dröjer men då får en av oss en chevresallad utan dressing. Säger till om det och får in en plastbytta med dressing - inte supersnyggt men ok.
Barnhamburgaren är hårdstekt och inte rolig heller enligt vårt barn. Silltallrik håller måttet.
Under hela vistelsen ser vi bara till 2 mycket una servitriser som inte verkar hinna med alla beställningar.
Pp en dag som nationaldagen och med fint väder borde ju restaurangen kunna ha planerat in extrapersonal.
Tråkigt! Nästa gång kommer vi att äta någon annanstans i Vaxholm.

Tack Tanja C
Omdömet skrevs 3 november 2016

Bra priser, pra portioner på välgjord husmanskost. Precis det jag vill ha när jag lunchar, därför troligtvis känt lunchställe för yrkesarbetare.
Personalen ger ett bra bemötande och utsikten är underbar på sommaren. Hela kajen gungar på somrarna när det är allsång på winbergs.

Därför rekommenderar jag stället för i veckan vill jag ha prisvärd husmanskost och på sommaren härlig stämning.
Vill du ha "finare" mat rekommenderar jag istället andra ställen i vaxholm, men vill du ha en härlig midsommartallrik, en prisvärd lunch eller om du vill sjunga med andra en kväll på sommaren rekommenderar jag winbergs

1  Tack SweMartinP
Omdömet skrevs 23 augusti 2016

Trevligt, gott, enkelt o prisvärt med en hääärlig utsikt! Beläget direkt på kajen där det alltid är liv o rörelse, båtar o människor

Tack Leif J

Resenärer som tittade på Winbergs Korv och Krog tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Winbergs Korv och Krog? Berätta vad du tyckte!