“Hembygdsgården; Underbart fantastisk miljö”

Vaxholms Hembygdsgårds Café
Rankad som nr 1 av 2 Efterrätter i Vaxholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost
Beskrivning: På Vaxholms kanske vackraste plats, på en egen udde i stadens äldre kvarter i Norrhamnen, ligger Hembygdsgården. Caféet öppnar för säsongen på Valborgsmässoafton 2017, och har därefter öppet övriga helger i maj och dagligen från 1 juni till mitten av september. Här serveras god mat, fräscha smörgåsar och hembakta våfflor och till detta kan du avnjuta en kall öl, vin eller ett glas champagne. Varje dag dukas den omtalade kakbuffén upp med bullar, wienerbröd, tårtor och bakelser av alla de slag. Du sitter på första parkett precis vid havet och kan njuta av skärgårdslivet och den ljuvliga atmosfären. Kanske ett dopp vid badplatsen tvärs över viken? Missa inte Vaxholms Hembygdsmuséum som ligger vägg i vägg, här kan du bl.a se hur en fiskarfamilj levde förr i tiden. Öppettider för caféet under säsongen är: Helger i maj Dagligen från 1 juni till mitten av september. Välkommen! Besök gärna vår facebooksida: vaxholmshembygdsgardscafe
Omdömet skrevs 7 september 2017

Fantastisk miljö att äta sin lunch i, god mat och en underbar kak buffe' Ligger ju så vackert på en udde i Vaxholm

Tack marietelandergeijer

Omdömet skrevs 5 september 2017 från mobil enhet

Besökte caféet för en förmiddagsfika. Stort bord med "hembakat", mycket att välja på. Vi hade fint väder så det var perfekt att sitta ute.

Tack mljustell
Omdömet skrevs 14 augusti 2017 från mobil enhet

Vilken glad överraskning! Fick tips av båtpersonalen om att gå hit och det gjorde vi. En fantastisk kak och tårtbuffé både utseende mässigt och smakmässigt. Uteservering med bord intill vattnet gjorde ett gott intryck. Toppen ställe! Jag var glad hela eftermiddagen efter detta besök. Kan verkligen rekommendera detta!

2  Tack Jeppejeppsson
Omdömet skrevs 11 augusti 2017

Helt underbart kakbord med en stor dos obeslutsamhet, det finns så otroligt mycket gott att välja på att man måste testa minst två. Bitarna är rejäla och extra trevligt blir det med ett glas cava till. Otroligt mysig uteservering vid vattnet, fint iordninggjort med stora blommande hortensior. Trevlig service och känns genuint trots att det är väldigt stort. Rekommenderar varmt en tur från Stockholm hit för en riktigt fika.

Tack Camilla V
Omdömet skrevs 10 augusti 2017 från mobil enhet

Här kan du framförallt ta del av det makalösa utbudet av hembakade godsaker, men även få en fräsch lunch. Svårt att få bord ibland, men det är värt väntan. Hit kan man gå med hund.

Tack jasa0121

Resenärer som tittade på Vaxholms Hembygdsgårds Café tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Vaxholms Hembygdsgårds Café? Berätta vad du tyckte!