“Uppseende väckande bra! .....till och med " världsklass"!”

Vaxholms Hembygdsgårds Café
Rankad som nr 1 av 1 Smått och gott i Vaxholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost
Beskrivning: På Vaxholms kanske vackraste plats, på en egen udde i stadens äldre kvarter i Norrhamnen, ligger Hembygdsgården. Caféet öppnar för säsongen på Valborgsmässoafton 2017, och har därefter öppet övriga helger i maj och dagligen från 1 juni till mitten av september. Här serveras god mat, fräscha smörgåsar och hembakta våfflor och till detta kan du avnjuta en kall öl, vin eller ett glas champagne. Varje dag dukas den omtalade kakbuffén upp med bullar, wienerbröd, tårtor och bakelser av alla de slag. Du sitter på första parkett precis vid havet och kan njuta av skärgårdslivet och den ljuvliga atmosfären. Kanske ett dopp vid badplatsen tvärs över viken? Missa inte Vaxholms Hembygdsmuséum som ligger vägg i vägg, här kan du bl.a se hur en fiskarfamilj levde förr i tiden. Öppettider för caféet under säsongen är: Helger i maj Dagligen från 1 juni till mitten av september. Välkommen! Besök gärna vår facebooksida: vaxholmshembygdsgardscafe
Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Har inte "hämtat" mig än! Vilket utbud av "frestelser"! Första gången jag inte kunde motstå...jag tog två bakelser.
Trevlig personal. Gott om bord både inne och ute i vackra Vaxholm. Här kan man tala om att "fika sjönära"!
Ett måste i sommarsverige!

Tack PerB617

Omdömet skrevs 17 juni 2017 från mobil enhet

Allt var vackert här. Inredningen, maten & fikabrödet, upplägget, utomhusmiljön. Trevlig & glad personal. Gott!

Tack Ulrika p
Omdömet skrevs 16 juni 2017

En plats för både kropp och själ. I underbar skärgårdsmiljö med god mat och trevlig betjäning, är Vaxholms Hembygdsgårds Café ett utflyktsmål flera gånger varje sommar.

5  Tack Bejson
Omdömet skrevs 5 juni 2017 från mobil enhet

Svårt att bara välja en när allt ser sååå gott ut!
Allt vi valde var också helt enkelt toppen.
Sallad, bullar och tårta.
Bästa fikat på länge!

Tack Ulrik L
Omdömet skrevs 4 juni 2017 från mobil enhet

Supergott! Mycket hembakt fikabröd att välja på och gott ekologiskt kaffe. Finns också lättare lunchmat och det går också att få ett glas vin till.

Tack barbropeiper

Resenärer som tittade på Vaxholms Hembygdsgårds Café tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Vaxholms Hembygdsgårds Café? Berätta vad du tyckte!