“Lunch with a view”

Matsalen på Waxholms Hotell
Rankad som nr 9 av 40 Restauranger i Vaxholm
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Beskrivning: Huvudattraktionen på Waxholms Hotell är den anrika restaurang Matsalen. En matsal med lång historia och ett unikt läge vid Vaxholmskajen. Med sin fantastiska utsikt är utsikten från Matsalen ett levande konstverk som förvandlas minut för minut, året om. Den goda maten smakar ännu bättre när du njuter den i den här miljön.
Omdömet skrevs 25 juni 2017 från mobil enhet

Underbar fräsch lunch. Kunnig uppmärksam service.utsikten från restaurangen är fantastidk i alla väder.

Tack Ingadagmar

Omdömet skrevs 21 juni 2017

Åt middag med familjen på morsdag på Waxholms hotell. Både maten och servicen var tyvärr inte i topp. Förrätten ok, varmrätten tveksamt kryddat och saknade sås, efterrätten var tagen direkt ur kylen med bären liggande ovanpå som lite ledsna rester från morgonens prepp. Servicen trött och verkade less på tillvaron. Man klädde om till privata kläder och började blåsa ut ljusen på bord runt om oss trots att det inte var stängningsdags och visade tydligt att man ville att gästerna skulle gå så att man kunde gå hem. Tror att hotellet har mycket engagerade ägare men personalen hade inte det rätta engagemanget denna kväll.

2  Tack KeyD281
Omdömet skrevs 10 juni 2017 från mobil enhet

Skulle fira bröllopsdag med lunch i Waxholm som dock blev en stor
besvikelse. Ointresserad och svårfångad personal serverar till slut hustrun en förrätt som skulle bestå av friterad bläckfisk för 140 kr. Den visade sig oätlig då den inte gick att tugga, stenhårda små bläckfiskar som verkade ha torkat ihop under en längre tid långt ner i frysen. Brödkrutongerna till min Ceasarsallad var likaså sega och hårda och även de oätliga. Vi kompenserades med ett halvt glas bubbelvin vilket långt ifrån kändes som skäligt då fullt pris togs ut. Vi var inte ensamma om att skicka tillbaka maten. På bordet bredvid var man lika missnöjda som vi. En riktig turistfälla!

1  Tack Totte54
Omdömet skrevs 8 juni 2017 från mobil enhet

Vi kom ett stort sällskap och firade nationaldagen. Trevlig service och härlig utsikt. Maten var utmärkt, särskilt toast Pelle Jansson (utsökt!) men även fiskgrytan! Dagens meny var generös och uppskattad av hungriga tonåringar, strömmingen fin men lite mindre portion. Bra barnmeny också. Stort tack, vi kommer tillbaka snart.

Tack drBSmel
Omdömet skrevs 4 juni 2017

Vi åt en trerättsmeny: vit sparris och råbiff till förrätt, aborren till huvudrätt och hallon- och lakritssorbet efter. Smakade ok men inget gav oss någon yrsel av njutning:-)
Prisnivån signalerar guldkrog men bara utsikten möter denna förväntan.

Tack Lena H

Resenärer som tittade på Matsalen på Waxholms Hotell tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Matsalen på Waxholms Hotell? Berätta vad du tyckte!