“Supergod veganlunch”
Omdöme om Batteriet Rindo

Batteriet Rindo
Rankad som nr 5 av 43 Restauranger i Vaxholm
Omdömet skrevs 23 september 2017

Åt lunch här en vardag i augusti. Fick ett väldigt bra bemötande och de erbjöd sig direkt att fixa en veganska variant av den vegetariska lunchen, en jättegod rätt med svamp, bönor och hasselnötter. Satt ute och hade fin utsikt mot vattnet. Vår hund fick en egen skål med vatten. Trevlig service och god mat!

Tack Karolina G

Omdömet skrevs 13 september 2017

Verkligen en positiv överraskning. Oavsett via båt, buss eller bil så är det värt att göra ett besök här. Efter besök i Vaxholm tog vi gratis färja till Rindö. Bilade 2 km och hittade detta nya ställe i egen byggnad. Utsikten får en i god stämning direkt med Oxdjupet intill och se tex de stora färjorna.
Menyn på hösten är begränsad men bra. Vi njöt av en Toast Skagen och en Fiskgryta. Lagom mycket innehåll och väl avvägd smaksätning. En härlig efterrätt med likördoppade körsbär och glass. Gott organiskt kaffe fick avsluta.
Trevlig och positiv personal. Självklart vill vi komma hit med gäster. Perfekt utflyktsmål.

2  Tack Lars B
Omdömet skrevs 13 september 2017 från mobil enhet

Gjorde en spontan utflykt till Rindö och hamnade här för intag av lunch, härlig miljö och supergod mat, personalen var vänlig och tillmötesgående. Kan verkligen rekomenderas!

1  Tack Vivianne M
Omdömet skrevs 11 september 2017

Som alla andra skriver har restaurangen en riktigt bra utsikt över Solöfjärden och vidare mot Torsbyfjärden Med många båtar som passerar. Utsikten är verkligen ett smycke att beskåda.
Menyn är ganska standard men är snäpp bättre än många andra.
Själv valde jag halstrad sommarröding som inkluderade en god pepparotspurré, syltad lök och stekta färska champinjoner.
Smakkombinationen var faktiskt utsökt.
Det enda minuset var att lokalen är lite väl bullrig och man kan ha svårt att höra varandra, men man hör köket desto bättre.
Personalen meddelade dock att ljudisolering kommer att komma upp.
Så när det är på plats kommer detta absolut att bli en återkommande favorit.

Tack mbjorkhem
Omdömet skrevs 6 september 2017 från mobil enhet

Proffsig service, öppet serveringskök, ljuvligt god mat tillsammans med vänner. Vi åt olika rätter och alla var lika nöjda.

Tack Bmsjoberg

Resenärer som tittade på Batteriet Rindo tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Batteriet Rindo? Berätta vad du tyckte!