“Mysig enkel liten bar längst ute på piten”
Omdöme om Kobben

Kobben
Boka bord
sön 19/9
20:00
Rankad som nr 26 av 40 Restauranger i Vaxholm
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Längst ut på piren i hamnen har Kobben en liten hopsnickrad bar med sittplatser som bjuder på vyer äver Vaxholm, Kastellet, färje- och båttrafiken och aktiviteten i hamnen. Perfekt underhållning till en öl eller en drink i sommarkvällen. Hundar välkomna.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack PernillaA321

Omdömet skrevs 18 juli 2021

Oerfaren men väldigt trevlig personal. Ingen i personalen hade riktig koll på vad som fanns på menyn och om något var slut. Vi beställde flera gånger och personalen kom tillbaka 5 min senare och sa att den rätten, drinken eller efterrätten var slut efter att ha sagt att det fanns. Utsikten var tyvärr inte så fin som vi hade förväntat oss då höga staket omringade hela området och skymde vyn över hamnen och havet. Maten var god men ganska överprisad i förhållande till kvalitet. I helhet blev upplevelsen inte det vi hade förväntat oss och kommer inte besöka denna restaurang igen.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Anton76042
Omdömet skrevs 12 juli 2021 från mobil enhet

Flera rätter på menyn var slut. Rätt vi sett på webmenyn som fick oss att gå dit fanns inte överhuvudtaget. Förvirrad personal som gav flera av bordsgrannar fel beställningar.
Överpriser på maten.

Datum för besöket: juni 2021
Tack Katten1919
Omdömet skrevs 15 juni 2021

Fint läge i hamnen. Utmärkt att ta sig något att dricka där. Däremot är priset för högt för den nivå maten ligger på. En mycket förvirrad personal och servering.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack evadI7271IX
Omdömet skrevs 29 juni 2020 från mobil enhet

Resturangen ligger på en sorts uteservering vid hamnen och det finns även andra ytor att sitta på vid vattnet .Man ser tyvärr inte så mycket av sjöutsikten då det är höga staket omkring serveringen .Det är trevlig och glad personal som välkomnar när man kommer men sedan blir allt völdigt rörigt .Vi åt både en lunch och en middag här och fick samma intryck .Det är oerfaren personal som inte kan menyerna och vet inte vad det finns för vin om man frågar efter det .Det överpriser på vinet .Lunchen var god ,vi tog två sallader .Middagen var inte lika bra ,man får vänta på att få bordservice och personalen springer runt och ser stressade ut .Vi tog in räkor som skulle vara färska enligt menyn men dom var nästan djupfrysta och smaklösa ..Hamburgaren var dock god .Dom har också en sjö bar ännu längre ut i vattnet men dit ville vi inte gå då det var över fullt med folk och inga avstånd alls mellan bar borden .En eftermiddag hade dessutom ett sällskap abonnerat baren och hade en väldig högljudd fest med musik som överröstar allt i hamnen .Tror att denna resturang och bar kan bli bättre om personalen blir lite mer van och det finns en tydligare ordning på vem som gör vad .Det behövs en sorts hovmästare som håller koll och lär upp personalen så dom blir mer säkra på det dom gör .Resturangen ligger ju väldigt fint vid vattnet och har glad trevlig personal ändå .

Datum för besöket: juni 2020
1  Tack Mandy_Wine_Dine

Resenärer som tittade på Kobben tittade också på

Vaxholm, Stockholms län

Besökt Kobben? Berätta vad du tyckte!