Bli belönad med One Key
Frukost ingår
Bli belönad med One Key
Tony Grönberg
Malmö, Sverige

Intressant och fint hotell med personlig touch!

Omdöme om Palace Hotell
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 10 aug. 2022
Fick ett jättebra rum med balkong. Sängarna var fantastiska och jag sov otroligt bra. Fick se en dokumentär om hotellets grundare Maja. En kvinna som var byggd av ett helt annat material än vad folk är idag. Hon drev hotellet ensam tills hon var 93 år gammal. Detta sammantaget med min egen upplevelse ger en extra dimension till hela vistelsen.
Rekommenderas med värme
Datum för vistelsen: augusti 2022
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
1 295 kr
    • Algotels
    20.0 km från Palace Hotell
    Visa fler hotell i Hultsfred
    Omdömet skrevs 11 juli 2022 från mobil enhet

En riktig pärla, väl värd en omväg. Personligt, varmt och smakfullt renoverat (inte riktigt klart än). God mat. Vi kan inte tänka oss att bo någon annan plats, om vi är i Småland, oavsett om det gäller semester eller affärsresa. Personalbrist kan göra att du får vänta lite ibland, men det är det värt!

Datum för vistelsen: juli 2022
    Tack Agneta R
    Omdömet skrevs 6 april 2022

Trevligt litet hotell med personlig och familjär atmosfär, inget är omöjligt här de fixar det mesta. Hotellet är ett gammal hotell som har renoverats på ett ganska unikt sätt där rummen är väldig olika och mycket hemtrevliga. Ägaren är trevlig och hjälpsam och detsamma gäller övrig personal. Hund är tillåtet att ha med, perfekt. Jag och min fru vill verkligen rekommendera detta hotell.

Datum för vistelsen: april 2022
    Tack 420georgn
    Omdömet skrevs 9 oktober 2021

Ett fantastiskt hotell som överträffade alla våra förväntningar. Helt otrolig service och det vänligaste bemötande man kan tänka sig. En glad överraskning var att det ingick middag i priset för rummet, vi hade turen att få skaldjursgryta. Rummet var mycket bra, snyggt inrett och fläckfritt. Mycket fräscht och stort badrum och de skönaste sängar vi någonsin legat i.
    Vi hade hund med oss som även den var synnerligen välkommen, något vi uppskattade extra mycket. Bara en kort promenad på andra sidan järnvägen finns en fantastiskt vacker strandpromenad, missa inte den. Hit kommer vi mycket mer än gärna tillbaka, en liten oas att stortrivas i!

Datum för vistelsen: oktober 2021
    Tack W9093FMmonical
    Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

En liten goding mitt i Hultsfred, liknar inget annat vi bott på. Hela upplevelsen utgörs av en hotellägare som gör allt han kan för varje gäst, det känns som att bo hos en gammal vän. Rummen är vackra med en gammaldags charm. Frukosten är inte så stor, men där finns allt man behöver, det egenbakade surdegsbrödet är jättegott. Bakgården är en mysig samlingsplats där man äter frukost på morgonen eller tar ett glas vin på kvällen.

Datum för vistelsen: juni 2021
    Tack annamia_68
    Omdömet skrevs 24 juli 2021 från mobil enhet

Det här hotellet har allt som andra hotell som vi bott på saknat:
    * Engagerad och lyhörd personal
    * Underbart inredda rum med skön säng och kristallkrona i taket
    * Det som skvalar på rummet är inte en trasig toalett utan ett eget vattenfall
    * En generös balkong att dricka kvällsdrink på
    * En restaurang vars enda fel är att den har plastsugrör

Rumstips: Rum mot restaurangen kan bli lite slammiga på kvällen.
    Datum för vistelsen: juni 2021
    1  Tack Björn C