“Fantastisk utsikt!”

Kaffestugan Grannaberget
Rankad som nr 1 av 2 Smått och gott i Gränna
Omdömet skrevs 25 juni 2017 från mobil enhet

243 trappsteg uppför berget och sen ett café med vacker trädgård och fina gamla byggnader. Absolut värt att komma upp hit! Kaffestugans specialglass för 60 kr är jättegod! Bara druckit kaffe och ätit glass, kan inte uttala mig om övrig mat på menyn.

Datum för besöket: juni 2017
Tack Snuddan

Omdömet skrevs 10 juni 2017 från mobil enhet

Detta va ett måste besök förr inte för utsikten men för fika eller räkmackan.
I dag är det inte så för nu är det utsikten.
Man serverar med billigt tråkigt porslin som inte passar in på ett gammalt ställe.
Räkmackan mycket tråkig och även vart tog 7 sorters kakor vägen hembakat vägen och kopparkittel med kaffe?
Ta med egen fika nu om ni vill åka dit för att se utsikten.
Kall liten ostkaka med sprutgrädde blä.

Datum för besöket: juni 2017
Tack mikaelo505
Omdömet skrevs 28 maj 2017 från mobil enhet

En räkmacka värd den lilla omvägen! Vi var förvisso här på mors dag med tillhörande morsdag-promotion. Detta resulterade i en väntan som prövade tålamodet, men när mackan väl kom var väntan glömd. Fantastiskt läge och goda mackor!

Tack 161mattiash
Omdömet skrevs 9 maj 2017

Läget är värt att köra de få extra minuterna för. Du får en underbar utsikt över sjön och dessutom svensk historia med ett friluftsmuseum att besöka samt fikat, goda mättande mackor.

Tack Frugnus--historiska
Omdömet skrevs 7 maj 2017

Kan bara hålla med alla andra och säga att räkmackan är fenomenal. Den plus den fina utsikten gör det värt att besöka. Sikta på en solig sommardag!

Tack Henrik N

Resenärer som tittade på Kaffestugan Grannaberget tittade också på

Gränna, Jönköpings län

Besökt Kaffestugan Grannaberget? Berätta vad du tyckte!