“Helt OK vägkrog”

Restaurang Brahehus
Rankad som nr 23 av 31 Restauranger i Gränna
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Stannade och tog en Brahe burgare. För att vara en vägkrog var den riktigt bra. Tyvärr är prissättning alldeles för hög. Bla dagens för 129kr. Frugans räkmacka var välfylld med räkor.

Tack petergG2773HY
X42UOmartinab, Ägare på Restaurang Brahehus, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej Peter,

Tack för ert omdöme och roligt att höra att ni gillade maten. Vi har alltid två dagens lunch att välja på för 115:- inkl. sallad och kaffe. Utöver detta så serverar vi en kontinuerlig lunchmeny "a la carte" för större valmöjlighet där priserna är något högre än "dagens lunch".

Välkomna åter till oss!

Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Stannade för att äta middag en kväll i september när de höll på att stänga.
Fick ett mycket trevligt bemötande och kocken förklarade vad rätterna innehöll.
Åt en suverän fisksoppa som verkligen var över förväntan! Mat gjord med omtanke o vällagad-inte en vanlig vägkrog!
Här kommer vi att stanna igen när vi åker mellan Stockholm och Göteborg

Tack 66katarinak

Hej Katarina,

Tack för ditt fina omdöme och att du tog dig tid att skriva det!

Varmt välkomna tillbaka till oss :-)

Omdömet skrevs 18 september 2020 från mobil enhet

Tyvärr serverar dom dyr och dålig mat. Svamprisotto utan svamp och en Schnitzel liten som en barnhand.

Tack MagnusS701

Hej Magnus,

Tråkigt att du upplever ditt besök så negativt. Synd att du inte var framme och sa till oss, då hade vi självklart kunna räta till problemen/erbjuda mer mat.

Välkomna åter!

Omdömet skrevs 15 september 2020 från mobil enhet

Här har det hänt något sen vi var här för något år sedan. Inredningen ny. Bra med utrymme mellan borden, avgränsat med växter o spaljéer.

Modernare meny med flera alternativ att välja på. Åt svamprisotto, krämig och god med jättegoda rödbetschips samt Braheburgare som var OK.

Toaletterna är numera gemensamma för damer o herrar. Minns forna dagars långa kö till damtoaletten. Att även herrar får köa känns jämlikt och bra.

Hade gärna suttit utomhus men bord och stolar var blöta. Avtorkning hade varit bra.

Tack 509kerstinn

Hej Kerstin!

Tack för ditt trevliga omdöme, det gör oss glada att du fick en trevlig upplevelse hos oss! Tack för feedbacken om borden!

Välkomna åter till oss!

Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

Vi åt torskrygg och caesarsallad. Maten var super. Kycklingen till caesarsallad var saltig annat kan jag inte klaga på. Vacker utsikt från restaurangen

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Sharminka

Hej Sharmin,

Tack för ditt fina omdöme!

Varmt välkomna åter!

Resenärer som tittade på Restaurang Brahehus tittade också på

Gränna, Jönköpings län

Besökt Restaurang Brahehus? Berätta vad du tyckte!