Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
anders647

Kommer gärna tillbaka....

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 7 juni 2024
Alltså... , vi har bott här flera gånger och detta är nog vårt favorithotell.
Reser mycket i mitt arbete och har många hotellnätter.
Familjärt, charmigt, bra läge, bra service, trevlig personal och har fantastisk mat!
Räkna med att vi kommer tillbaka....
Tack för att ni hittade och tog hand om mina solglasögon :-)
Datum för vistelsen: maj 2024
Tips för att välja rum: Trappan till övervåningen kanske är lite brant om man har svårt att gå i trappor, men vi hade...
Resetyp: Reste som ett par
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
0.5 km från Hotel Amalias Hus
      • Agoda.com
      1.1 km från Hotel Amalias Hus
      Visa fler hotell i Gränna
      Omdömet skrevs 17 maj 2024

Hade bokat "Lyxweekendpaket". Det var helt perfekt från början till slut. Rummen (3 st) fina med mycket atmosfär. Varje rum är unikt med egen stil. Sköna sängar. Maten helt fantastisk! Allt vi åt får 5+!. För att inte tala om frukosten, skönt att få en a la carte frukost, det blev ett lugn i matsalen utan spring. Personalen mycket tillmötesgående och hjälpsam. Eftersom helgen var fullbokad, blev det lite väntetid vid incheckning och dryckesbeställning, men helt förståeligt. Kan inte önska mer, allt helt perfekt!

Rumstips: Det är svårt att hitta en bra parkering nära hotellet. Vill man vara helt säker kan man boka hotellets parkering för 150 kr natten.
      Datum för vistelsen: maj 2024
      1  Tack Beeerit
      Omdömet skrevs 31 mars 2024

Jättemysigt boutique hotell med det lilla extra. Fantastisk service, både personal och ägare är gästvänliga och hela besöket kändes väldigt personligt. Både middagen och frukosten höll väldigt hög standard, allt var gott och vällagat. Väldigt trevligt med frukost som serveras vid bordet.

Kan varmt rekommendera. Bara hotellet i sig är värt ett besök men sen har det också ett väldigt bra läge i Gränna, precis vid början av huvudgatan.

Rumstips: Parkering bredvid hotell i backen.
      Datum för vistelsen: mars 2024
      Tack Clara T
      Omdömet skrevs 31 mars 2024 från mobil enhet

Väldigt fin och trevlig miljö där ägarna lagt stort engagemang i inredningsdetaljer. Litet, personligt och väldigt bra bemötande från personalen som verkligen vill ge service. Maten är också superbra. Rekommenderas! Läget perfekt på Grännas huvudgata med parkering utanför dörren.

Rumstips: Ta en titt på utsikten från Grännaberget. Stigen startar precis utanför hotellet.
      Datum för vistelsen: mars 2024
      Tack Huskatt
      Omdömet skrevs 21 januari 2024 från mobil enhet

Jag och min bror bodde på detta underbara hotell under två nätter i juli. Precis allt var magiskt med frukosten som serverades vid bordet som pricken över i. Rummet var fantastiskt vackert och hade utsikt över Vättern, sängarna var jättesköna. Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: juli 2023
      Tack matteasaelinalva
      Omdömet skrevs 19 november 2023

Utan att ta till stora ord, så kan jag säga att det är ett hotell som spelar i den högre ligan. Det bemötande du möts av och på det sätt som frukosten serveras är svår att hitta i Sverige. Service och atmosfär påminner om ett högklassigt hotell i Tyskland. Då är det även en självklarhet att rummen är lika perfekta. Den här gången övernattade jag i samband med att jag firade en väns 50 års dag i området. Det här hotellet ska jag återvända till med min dam.

Datum för vistelsen: november 2023
      • Restyp: Reste ensam