Spara

LindaSWE83
Sverige
från mobil enhet
Värt att besöka

Museet i sig var väl värt ett besök men inte deras café. Finns bara utedass. Museet saknar bra ... läs mer

Omdömet skrevs 25 juli 2020
sandramI4837MA
Nykvarn, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 54 omdömen

Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Ett fantastiskt ställe om man som jag tycker om historia. Man behöver några timmar på sig för att se hela området, lätt att missa något.
Oerhört trevlig personal som visade oss repslageri och lät oss göra ett eget rep. Dessutom fick vi pröva på att bråka lin.
Lite mer skyltar med information hade varit önskvärt.

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack LindaSWE83
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Museet i sig var väl värt ett besök men inte deras café. Finns bara utedass.
Museet saknar bra vägar för barnvagn/rullstol men mycket roligt att få gå in i de tre olika gårdarna från 16,17 - och 1800tal. Mycket fint uppbyggt för barnen längst bort vid 1800tals gården.

Tack sandramI4837MA
Omdömet skrevs 21 juli 2020

Väldigt bra! Tom min skeptiska 10åring var nöjd. Väldigt mycket att titta på, trevlig personal! Intressant o välbevarat.

Tack misoe2020
Omdömet skrevs 10 juli 2020 från mobil enhet

Spontanbesök på ett otroligt, fint museum. Här får man följa hur en typisk Gotlandsgård utvecklats genom tiderna. Även fint ordnat för barnfamiljer. Finns fik och toaletter på området.

2  Tack mrsbloodykisses
Omdömet skrevs 30 juni 2020

Bildstenarna är toppenfina men det fanns också mycket annat som var sevärt. Helst ska solen skina och volontären (?) Gert berätta om gamla redskap och inredning. Vi hade till och med turen att höra några spela folkmusik på flöjt.

Glöm inte att lägga en pinne på väghögen. Lägg pinnen och läs ramsan så får du lätt färd sedan.

Vackert friluftsmuseum på ganska stor yta.

Datum för upplevelsen: juni 2020
2  Tack Pia J