Omdömet skrevs 20 mars 2016 från mobil enhet

Bra zoning med lugn vuxenpool o stökig barnpool. Blandad publik, åkte utan barn o till kvällen fanns flera restauranger där det var lugnt o skönt. Mexikanska var bäst, franska sämst.
Fantastiskt skönt att ligga vid vuxenpoolen o läsa och lyssna till cikadornas spel. Och fantastiskt klart vatten i havet, vi tog kvällsdopp från bryggan varje dag, tomt på folk och ljuvligt vatten, klaraste jag upplevt i Medelhavet.
Maten på hotell i Turkiet är ju väldigt annorlunda jämfört med i väst, och inte riktigt vår smak, men frukosten var bra och den mexikanska mycket bra, liksom maten nere vid havet.

Datum för vistelsen: september 2015
Tack 486miaa
TamerDolanay, General Manager på PALOMA Foresta Resort, svarade på det här omdömetSvarade 29 mars 2016

Dear Mia A,

Thank you very much for your brief review. We appreciate it.

Your comments are very important to us to improve and maintain our service level.

Once again thank you so much for choosing our property and we would be happy to see you back as our repeat guest,

Sincerely,

Omdömet skrevs 27 oktober 2015

Såg mycket fram mot att åka till Beldibi och Renaissance Antalya Beach Resort & Spa. Nyrenoverat och fräsch var det. Stort och fint rum med sköna sängar, kuddar och täcken. Bra belysning i både rummet och badrummet. Balkongen var en besvikelse, så liten att det endast fick plats en liten stol och ett litet bord + en person där ute.

Det började bra med trevligt bemötande i receptionen när vi kom och checkade in. Kom upp på rummet och insåg att det var inte helt rent, verkade som att det stått tomt ett tag och blivit dammigt. Orkade inte bråka om det då eftersom vi var trötta och hungriga efter resan och bara ville byta om och komma ut och äta. Fick vänta jättelänge på våra väskor så när vi väl kunde lämna rummet var det enda vi kunde få att äta hamburgare i strandbaren. Vi beställde, vi var ju hungriga, och det är nog den sämsta hamburgaren jag har ätit någonsin.

Buffén var dock god sedan till middag, även om vi var tvungna att salta mycket för att maten skulle smaka något. Hotellets egna rödvin var jättegott, ovanligt för ett all-inclusive att ha så gott vin. I alla fall i Turkiet. Frukostbuffén var väldigt bra, stort utbud med många valmöjligheter. Tyvärr smakade pålägget ingenting, varken ost, korv eller turkiska varianter på skinka (de äter ju inte fläskkött så att kalla det skinka är kanske fel, men de har typ rökt kött som pålägg) smakade någonting alls. Vi testade alla sorter och inget smakade något. Jättetråkigt! Det blev omelett varje morgon istället för bröd, vilket inte alls är fel. Man får själv välja vad man vill ha i omeletten och de gör den på beställning. Jordgubbar hade de också och färskpressad juice. Supergott.

Efter några dagar tröttnade vi lite på lunch- och middagsbuffén, det var samma hela tiden. De hade temakvällar till middag, en asiatisk där det fanns några små sushibitar och räkor, annars var det samma som alla andra kvällar. En seafood-kväll då det var räkor, en italiensk kväll då det var mozzarellasallad och lasagne. Mycket dålig fantasi tycker vi. Vi kollade menyerna för a la carte restaurangerna och tyckte att de inte heller levde upp till någon standard, därför valde vi att inte gå på någon sådan. Vissa av dem kostade dessutom extra och med tanke på menyn så trodde vi inte att vi skulle få någon vidare upplevelse där heller.

Städningen av rummet var inte acceptabel, den var dålig. Vi fick säga till om nya lakan då det blivit blodfläckar i ena sängen. De var synliga och städaren borde ha bytt lakanen direkt. Vi fick säga till två gånger innan de till slut kom och bytte sent på kvällen.

En läsplatta gick sönder på rummet. När vi kom tillbaka från frukost en dag så var rummet städat, alla andra dagar städades det inte före 15, och läsplattan låg på ett annat ställe än när vi lämnade och när jag skulle läsa var skärmen trasig och läsplattan helt obrukbar. Gick till receptionen för att påpeka detta, de skulle ta tag i det och återkomma. två dagar senare hade ingen återkommit och jag gick åter till receptionen. Då ifrågasatte de om jag verkligen varit där och anmält detta två dagar tidigare...!! Städerskan uppgav att hon inte rört läsplattan och de kunde inte göra mer. Ingen kompensation, inget försök ens, de var bara oengagerade och trodde att jag ljög. De skulle dock återkomma igen, vilket inte hände och ingen sa något när vi checkade ut. Fruktansvärt dåligt tycker jag.

Vår AC gick sönder också och när jag anmälde det till receptionen såg de bara trötta och irriterade ut, dock åtgärdades den utan vidare påstötningar. En dag när vi kom från stranden stod vår rumsdörr öppen på vid gavel, ingen var i rummet och vi vet inte hur länge dörren stått öppen. Anmälde till receptionen såklart och de tyckte inte att det var någon "big deal". Vi tyckte dock att det var obehagligt, vilket de ignorerade. En annan dag satt det ett främmande nyckelkort i vår nyckelkortshållare efter städning. Minibaren fylldes inte på de sista tre dagarna på resan, och visst, vi hade kunnat gnälla om det också, men man ska inte behöva påpeka sådant. På ett 5-stjärnigt hotell ska det bara funka, Man betalar rätt bra pengar för det.

Spa´t var fantastiskt! Rätt dyrt men värt varenda krona. Där var de också trevliga och serviceminded. Försökte inte sälja på en massa behandlingar som man egentligen inte vill ha. Jättetrevlig miljö och trevlig personal. Trädgården var också fantastisk fin med citrusodlingar, granatäppelträd och säkert annat som vi missade. Det var avkopplande att promenera i trädgården.

Vi kommer inte att komma tillbaka till Renaissance Antalya Beach Resort & Spa. Har varit på flera andra all-inclusive i Turkiet som håller mycket högre klass på allt.

Datum för vistelsen: oktober 2015
1  Tack Marrot23
TamerDolanay, General Manager på PALOMA Foresta Resort, svarade på det här omdömetSvarade 28 oktober 2015

Dear Marrot23,

We really appreciate the fact that you give us a chance to understand your opinion about your recent experience for our property. Thank you so much for commenting.

After careful investigation, since there is no further evidence, we are unable to confirm whether or not your e-book has been damaged while you were in property that might be sentenced to our ambassadors according to the reports. All the other issues related heart of the house have been carefully reviewed and questioned anyone who might be at your service while you were here.

Regarding check in, we are sorry for your arrival experience and we could not be able to assist you in time with bellman while they were assisting the other guests.

Your comment is grave important to us as we are trying to deliver excellent customer service. We are sorry to hear that at some point we didn't meet your expectations. Please accept our sincere apologies also for the experiences you had in Food & Beverage outlets.

We would like to take your criticisms as an opportunity to make things better on the way to committing to excellence.

Thank you so much for choosing Renaissance Antalya Beach Resort & Spa and I will be more than happy to meet you in person next time if you allow me. Please let us know if there is anything else we can assist you with,

Best Regards,

Omdömet skrevs 12 oktober 2015

Vårt hotellrum var stort och fräscht med underbara sängar och med ett mycket fint och modernt badrumsutrymme. Vi hade dessutom en stor och härlig terrass med utsikt mot Taurusbergen.
Hotellet hade ett mycket generöst "All inclusive paket" med många alternativ. Personalen var genomgående mycket hjälpsam. Framförallt ett stort tack till bellboy SÜHA - som är en stor tillgång för hotellet och dess gäster!! Hela anläggningen är välskött, gäller såväl restauranger, barer, pooler, strandområde som trädgård m.m. Även ett stort tack till våningsstäderskan på våning 3.

Rumstips: Rummen mot Taurusbergen är lugnare. Vill ni ha stora rymliga rum, välj hörnsviterna.
Datum för vistelsen: oktober 2015
Tack Britt W
KismetDeveci, General Manager på PALOMA Foresta Resort, svarade på det här omdömetSvarade 18 oktober 2015

Dear Britt W,

Thank you very much for taking a moment and sharing your reviews.

Your comment is very important to us as we aim to deliver excellent customer service. We are really glad that our facilities have met with your expectations. The staff member you mentioned will be recognized as well.

Once again thank you so much and we will be more than happy to welcome you again as our loyal guest to the Renaissance where our green resort meets mediterranean turquoise.

Best Regards,

Omdömet skrevs 17 juni 2014

Detta är mitt förstabesök på detta hotell. Vi stannade 10 dagar.
Mycket trevligt bemötande av personalen i receptionen.
Det bästa med hotellet är personalen som mycket trevliga och hjälpsamma.
God och fantastisk mat variation, bra service.
Det finns en restaurang vid poolen, samt en à la carte-restaurang (Safran) där du kan njuta av traditionella turkiska rätter och läcker internationell mat.
Vi vill tacka Sertan för vänligt bemötande och god service

Hotellområdet var grönt och fint och med en massa fina blommor som sköttes flera gånger per dag. De som jobbade där var verkligen måna om att allt skulle se fint ut.

Rummet klart i behov av renovering, men rent och välstädat och sängarna bra.

Deras kvällsunderhållning var sådär.

Datum för vistelsen: juni 2014
2  Tack Gothenburg11
Omdömet skrevs 16 oktober 2013

Ett flott All inclusivehotell som såhär på lite lågsäsong var mycket prisvärt. Jättebra service med trevlig personal Rent och fint överallt. Rummen lite slitna men jättebra säng. Hur mycket mat som helst att välja vid buffen. Nu stannade vi bara 2 dygn så vi hann inte alls tröttna på urvalet. Stor grön fin välskött trädgård. Verkar populärt hos Ryssarna som har en liten tendens att tränga sig fram i matkö ibland.

Rumstips: Bo i trädgårdsdelens rum. Vi fick först ett rum i själva hotellbyggnaden men bytte. Annars hade vi haft en pytteliten balkong med utsikt rakt in i närmsta vägg. Nu fick vi en egen liten altan.
Datum för vistelsen: oktober 2013
Tack katarinaw59