“Synd att restaurangdelen försvann”
Omdöme om Da Aldo

Da Aldo
Rankad som nr 1 av 1 Efterrätter i Skanor
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs juli 19 2017 från mobil enhet

Efter problem med grannarna har Da Aldo återgått till det allt en gång startade med; kaffe, glass och italienskt små plock.
Alltid bra, alltid trevligt men synd att det inte är som förr.

Tack Johan P

Omdömet skrevs juli 13 2017

Populärt och välbesökt Italiensk restaurang och glassbar. ligger mitt i Skanörs huvudgata. Barnvänligt matställ och därför populärt bland barnfamiljer både bofasta och sommarturister som tar sig till stranden och havet någon kilometer bort från restaurangen. Trevlig personal och det mysiga läget och brist på andra matställen / Caféer gör restaurangen oumbärlig heta sommardagar. Glassen vi åt smakade varken illa eller gott, av de tre smaker vi valde var och en kände vi bara den söta smaken. Knappast någon äkta italiensk gräddglass, möjligen en enklare hemgjord lättmjölksglass!!!!!!!!!!!!!!!!! Auberginegratängen som vi åt var aningen torr men OKEJ, inget mer kan man kräva för det låga priset. Bra parkeringsmöjligheter i anslutning till restaurangen. Stället passar för det mesta till om man vill ta ett eller två glas kyld öl / vittvin i lugn och ro med lite enklare tilltugg på sommarkvällarna med tanke på att restaurangerna vid stranden är smockfulla dag som natt. Åker man till Skanör om man turistar i Ystad och omnejd för att äta på Da Aldo? Nej, man åker till Skanör för att flanera runt i stan och njuta av att stadens vackra omgivningar, natur, arkitektur mm.

Tack Anders Adrian N
Omdömet skrevs juli 8 2017

Vi hade tänkt äta middag i Skanörs hamnområde, men var inte riktigt nöjda med utbudet där. Då landade vi i stället på Da Aldo, som vi kört förbi tidigare, där vi fick platser på den trevliga uteserveringen. Matmenyn är lite begränsad, men det är alltid bättre att koncentrera sig på några rätter som man gör bra än att ha en alltför omfattande meny. Vi valde en spännande förrätt som bestod av prosciutto och, om vi förstod saken rätt, vispad grädde i ett skal av mozzarella. Originellt och gott! Till huvudrätt valde vi linguine med krabba och blev lite förvånade över att krabban med skal och allt dök upp på tallriken. Det krävdes alltså en del arbete för att plocka ut köttet, men när det väl var gjort så var det en synnerligen välsmakande rätt.
Personalen var trevlig och uppmärksam. Kanske kunde de ha upplyst om det där med krabban vid beställningen - det är inte alla som är vana vid att knäcka klor och hantera skaldjur. Men till nästa gång vet vi! Då kanske vi orkar äta lite av glassortimentet till efterrätt också.

Tack Lasse B
Omdömet skrevs juli 7 2017 från mobil enhet

Hittade detta via TripAdvisor och gick en promenad med familjen för att köpa glass. Bra utbud och generöst med glass gjorde att du är säkert gå hit igen. Fanns även mat att beställa men via webben fanns ingen meny. Ringde då men när det endast fanns tre olika sorters pizza så valde vi ett annat ställe

Tack Johan R
Omdömet skrevs maj 6 2017 från mobil enhet

Gott kaffe och smörgås på mysigt läge i Skanör. Sittplatser ute på gatan i vårsolen. Trevlig personal.

1  Tack Magnus H

Resenärer som tittade på Da Aldo tittade också på

Skanor, Skåne län

Skanor, Skåne län

Besökt Da Aldo? Berätta vad du tyckte!