“Skånsk liten pärla!”

Kök: Svenskt
Bra för: Lokal mat, Familjer med barn, Affärsmöten, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Uteservering, Bokningar
Omdömet skrevs 27 juli 2018

Min hustru och jag besökte för första gången denna härliga lilla oas nästan längst ut i Skanörs småbåtshamn. Vi fick redan innan vi körde hemifrån, när vi kollade t.advisor, känslan av att detta skulle bli en trevlig upplevelse. Så blev det! Härligt gulliga och trevliga servitriser med väldigt nära till leende. Maten inget annat än suverän och rikligt tilltagna portioner. Jag tog deras räktoast och en halv fisk o skaldjurssoppa, det räckte mer än väl, min fru beställde dagens "i nätet" som var ångad röding och jag lovar...det finns inte godare, fräschare och saftigare fisk, som dessutom föll sönder av sig själv i munnen, otroligt fin och vacker! Ett minus för att det tog lite tid innan vi fick beställa och det tog en stund innan varmrätterna kom ut...men värt väntan!

Tack Martin W

Omdömet skrevs 27 juli 2018 från mobil enhet

Helt fantastisk fiskrestaurang, bland de bästa jag ätit på. Maten är fräsch, smakrik och ljuvlig. Förtjänar sitt white guide omnämnande. Rekommenderas!

Tack Berkita
Omdömet skrevs 21 juli 2018 från mobil enhet

Redan från första stund så mottogs vi med ett leende av personalen fast det var full rulle i restaurangen.

Rögeriet i sig är inte stort, men mysigt. Gå in där det står ”butik” för att komma rätt.

Jag beställde en toast Skagen till förrätt, den var super! Stor och prisvärd. Se bild. Beställde därför endast 1/2 fisksoppa till huvudrätt. Trots detta orkade jag inte äta upp. Mycket mat! Men så gott!

Det enda jag skulle kunna önska är utbudet av fler drinkar.

Hit återvänder vi!

Tack louiseo219
Omdömet skrevs 18 juli 2018 från mobil enhet

God mat rejäla portioner, fin miljö, trevlig kunnig personal. Helgeflundran var magisk. De anstränger sig och är proffssiga. Går gärna tillbaka

Tack helenawg
Omdömet skrevs 21 juni 2018 från mobil enhet

Fiskrökeriet har inte bara en underbar restaurang med flera härliga rätter, utan här köper du även dina fiskprodukter över disk. Personalen är väldigt trevliga och hjälpsamma. Folk åker hit från halva Skåne då deras läckerheter är vida berömda! Omgivningen med hamnen, piren/vågbrytarna, stranden och annat trevligt är häpnadsväckande.

Missa inte denna plats om ni är i närheten.

Tips: De inlagda sillarna är oslagbara! Brantevikssill är en personlig favorit!

Datum för besöket: juni 2018
Tack 165claesb

Resenärer som tittade på Skanörs Fiskrögeri tittade också på

Skanor, Skåne län

Höllviken, Skåne län
Skanor, Skåne län

Besökt Skanörs Fiskrögeri? Berätta vad du tyckte!