Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
ChristinaM74
Skåne län, Sverige

Läget är fantastiskt

Omdöme om Hotell Nostalgi
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 31 juli 2023från mobil enhet
Helt okej hotell som vinner på det fantastiska läget.
Rummen ok med fin utsikt mot kajen.
Vi åt grillbufffe på kvällen vilken precis som frukosten hade mycket mer att önska.
Museet väldigt trevligt och det ingick i priset för rummet. Där fick man gå kostnadsfritt hur mycket man ville.
Datum för vistelsen: juli 2023
Resetyp: Reste med familjen
Ser du något problem med det här omdömet?
1 300 kr
    1 037 kr
    1 138 kr
0.9 km från Hotell Nostalgi
Kostnadsfri parkering
Motala city square where the hotel is located
1 530 kr
  • ZenHotels.com
2.1 km från Hotell Nostalgi
Visa fler hotell i Motala
Omdömet skrevs 7 juni 2023 från mobil enhet

Litet trevligt hotell vid hamnen i Motala!
Trevligt rum med fin utsikt över hamnen.
Frukosten var väl ganska spartansk
Ligger i samma byggnad som bil museet som oxå är värt ett besök.
Stor parkering som dock var begränsad just nu för Vätternrundan

Datum för vistelsen: juni 2023
Tack Monica O
Omdömet skrevs 8 december 2022 från mobil enhet

Mycket fint läge. Mysigt hotell med fönster ut mot vattnet. Vi fick gå och äta frukost på City hotell. Kanske borde den restaurangen få en uppfräschning då stolarna var fläckiga och vissa trasiga. Annars en mysig restaurang.
Bilmuseet var toppen, rekommenderas. Vi fick gå dit hur mkt vi ville då vi bodde flera nätter.

Rumstips: Borde kanske vara fri parkering för hotellgäster. Vi fick stå på kommunens avgiftsparkering. Ta med bra promenadskor. Finns mycket att promenera och titta på.
Datum för vistelsen: december 2022
Tack 202ingalilla
Omdömet skrevs 17 juli 2022 från mobil enhet

Helt ok rum, men inte mer. Inte värt de 1600 vi betalade för en natt. Läget är förstås kanon men väger inte upp övrigt. Tog tid att checka in då en ensam personal hade hand om både museum och hotell. Frukosten var som ett sämre B&B. Torrt bröd, lustigt skurna tilltugg, blek bacon, korvar som bara såg uppvärmda ut, inte mycket frukt o grönsaker. Bullarna tog slut till vi skulle ta kaffet men då fick vi veta att det inte fanns fler- trots att vi såg att det låg ett helt fat i cafédisken 5 meter ifrån. En ensam personal som man fick känslan av fått instruktioner att snåla med maten. Två i sällskapet sov inte på hotellet och betalade 160:- var för sin frukost. Var absolut inte värt det. En uppryckning krävs. Förutsättningarna finns ju.

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack Ydrebo
Omdömet skrevs 15 juli 2022 från mobil enhet

Lite märkligt hotell som bättre beskrivs som ett B&B i ett motormuseum. Väldigt enkla rum med 90-talskänsla. Städningen kan bli mycket bättre. Sviten är märklig och för att få tillgång till privat balkong med en fantastisk utsikt öppnas ett litet halvsunkigt konferensrum upp i anslutning till hotellrummet. Bubbelbadkaret är stort men kändes ofräscht och slarvigt städat så det vågade vi inte nyttja. Så här i efterhand kunde vi bokat ett vanligt rum då sviten inte alls var enligt våra förväntningar och därmed alldeles för dyr, ca 5000 för två nätter. Det känns som att man driver diversehandel och då blir det mesta bara halvbra. Frukosten som man köper in av extern restauratör är inget att hänga i julgranen. Det mesta var tomt, torrt bröd, inget grovt bröd, kalla ägg, halvstekta bacon etc. En stackars ensam personal skulle stå i kassan, fylla på buffén och dessutom fixa äggröra, skiva grönsaker mm i köket. Nja, ta en promenad i hamnen, besök museet om ni är bilnördar men boka boende på annat hotell.

Rumstips: Boka inte boende här
Datum för vistelsen: juli 2022
1  Tack VeraWinga78
Omdömet skrevs 27 april 2022

Vi tillbringade 2 nätter på hotellet och hade bokat med Risskov Resor. Det fungerade mycket bra. I paketet ingick övernattning, frukost och middag dag 1 och 2. Fullt tillräcklig frukost och god middagsmat. Så vi är väldigt nöjda. Hotellet ligger nära hamnen.

När vi checkade in frågade jag om det fanns ett tyst rum. Jodå, det skulle vi få. Men så blev det inte när ett stort gäng skulle gå till sina rum vid 22.30-23.00-tiden, så smälldes det med dörrar (dörrarna är tunga) så väggen vibrerade i rummet. Märkligt att inte folk kan respektera att inte störa sent på kvällen.

Trevligt med motormuseet som ingick i priset. Man kunde titta på halva museet ena dagen och halva den andra. Det finns parkering på torget utanför och kostade 3 kr/timme. Nere vid tågstationen fanns också två parkeringsplatser, 24 timmar som var gratis.

Sköna sängar och trevlig personal. Mycket bra wifi.
Om vi kommer tillbaka ska vi be om att få bo längst upp.

Rumstips: Möjligtvis kan det vara tystare på 3:e våningen. Då slipper man skoklampet uppifrån i alla fall.
Datum för vistelsen: april 2022
Tack 907mariannee