“Jätte god pizza men inte lika god bakad potatis”
Omdöme om Pub Niska

Pub Niska
Rankad som nr 4 av 6 Smått och gott i Mariehamn
Kök: Italienskt

Besökte Pub Niska i Sjökvarteret i Mariehamn, min sambo tog pizzan "Jack" som han var jätte nöjd med, vi beställde också en "Cecilia" som vi delade på, jätte god också, har ätit den flera somrar i rad. Men som "huvudrätt" till mig själv beställde jag en "bakad potatis med räkröra" för 11€, den var tyvärr inte lika bra som pizzan vilket gjorde mig lite besviken.
För det första tycker jag inte man kan kalla det för räkröra av att sätta gräddfil längst ner i potatisen och "naturella" räkor ovanpå, det kan jag tyvärr inte kalla för röra, det borde kanske stå "bakad potatis med räkor" i så fall, sen var tyvärr potatisen enbart lite ljummen vilket jag också tycker var väldigt tråkigt, enligt mig anser jag att bakad potatis skall komma så varm ur ugnen att den ryker, sen var salladen väldigt basic, enbart några salladsblad, gurka, tomat och lite rödlök på toppen, inga kryddor, olja eller dylikt. Nej den var ingen höjdare tyvärr och orsakade tyvärr att jag kände mig missnöjd efter besöket.
Men pizzorna var i alla fall jätte goda och servitrisen var också trevlig. Kan rekommendera om ni vill ha god pizza!

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack 2009annae

Omdömet skrevs 28 oktober 2019 från mobil enhet

Väldigt goda pizzor även de glutenfria. Tycker om att fyllningen inte är som på alla andra ställen. Nära till vattnet.

Tack samirakemper
Omdömet skrevs 9 augusti 2019 från mobil enhet

Trevligt läge invid östra hamnen. Enkelt, rustikt och trevligt. Utmärkta pizzor och gott Åländskt öl från Stallhagen. Väl värt att ta en stunds paus och njutning här.

Tack old2wn
Omdömet skrevs 5 augusti 2019 från mobil enhet

Mycket goda pizzor runt 12-14 € st. Var dit två gånger och testa olika sorter. Tunn och frasig botten med goda lokala råvaror. Möjlighet att sitta ute eller inne. Rekommenderar verkligen!

Tack travelswann
Omdömet skrevs 2 augusti 2019 från mobil enhet

Goda pizzor, men bottnet var tjockare än i andra Pub Niska-restauranger där bottnen varit tunna och knapriga. Dåligt med sittplatser inomhus vid blåsigt väder.

Tack A2487CEninab

Resenärer som tittade på Pub Niska tittade också på

Mariehamn, Aland Island

Besökt Pub Niska? Berätta vad du tyckte!