Travelocity
Orbitz.com
eDreams

Vi var så nöjda mer vår vistelse på Hotell Pommern. Vänlig personal som gav oss ett varm välkomnade och fortsatte så under hela vistelsen. Rent och fräscht på hela hotellet. Gratis parkeringsmöjligheter uppskattades, skulle det mot förmodan vara fullt på hotellets parkering så finns gratis parkeringar utan tidsbegränsning några (små) kvarter bort.

Hotellet ligger nära ”allt” som finns att se i Mariehamn och precis invid en matvarubutik.

Frukosten var mer än godkänd och allt kändes säkert och fräscht. Mycket ”coronavänligt” där personalen och majoriteten bar munskydd samt att det fanns handdesinfektionsmedel på flera ställen.
Vi åt middag en kväll på hotellets restaurang (Kvarter5) och det kan vi rekommendera även andra att göra. Kan vara bra att boka bord under högsäsongen.

Vi bodde i ett mindre rum (Classic) och var nöjda, två enkelsängar och två stolar/minde fåtöljer. En extrasäng fanns också. Samt AC för varma dagar.

Det enda vi saknade var ett duschdraperi för när man duschade blev det ganska blött på golvet.

Vi rekommenderar en resa till vackra Åland och en vistelse på Hotell Pommern!

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack sthlminmyheart
Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Fint inrett hotell. Sköna sängar och ligger bra till.
Tysta rum och fina badrum. Frukosten har bra standard. Något dålig service i baren.
Bra parkering för bilen. Höll sig till Covid19 reglerna, vilket var skönt.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack welandersusanne
Omdömet skrevs 14 juli 2021

Hotellet var en besvikelse. Luftkonditioneringen funkade inte och det var stekhett på rummet. Vi blev lovade rum nära varandra, men hamnade i olika korridorer, vilket enligt hotellet klassas som "nära". Att resa med barn och ha gemensamt bagage funkar dåligt om man bor långt ifrån varandra.

Rummet hade inget kylskåp eller möjlighet att stryka kläder.

Frukosten var bra, men det fanns inget speciellt.

Ett normalt 3-stjärnigt hotell - men absolut inte 4.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack cruth640830
Omdömet skrevs 3 juli 2021

Vi bodde två nätter på Pommern med familjen och trivdes bra. Rent, snyggt, verkligen trevlig personal, bra läge och value for money. Modernt och trivsamt men inget extravagant. Trevlig lobby att sitta och jobba i, ena kvällen.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack kennethgronholm
Omdömet skrevs 29 juni 2021

Återkommer till detta hotell så ofta vi kan när vi besöker Åland och Mariehamn. Ligger bra, lätt att parkera samt trevlig atmosfär vilket inkluderar personalen.
Krogen Kvarter 5 är också bra, mycket bra.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Ante61